Bij mijn halfgeleider met Volvo 6 cyl 230 pk is er een wachtergedragen ( achterste ) schroefaslager .
Heb een Volvo seal met lager en afdichting naar voor aan schroefas van 40 mm . Op de koker 2 cm achter de bevestiging van de Volvo seal zit een 8 mm wateraansluiting die verbonden is met een schelpje onder het schip .
Ik wil de aansluiting veranderen van een uitgang waterinjectie ( vervanging schepje ) naar de water toevoer afkoker.
Heb een Volvo stuk , elleboog , aangekocht en een vernauwing naar 8 mm gemaakt om zo dezelfde dimater te hebben .
Ik vind dat er niet echt veel druk op komt bij draaiende motor .
Ik weet natuurlijk niet wat druk of debiet zo een schelpje geeft . Bij 9 km/ hr zal dat ook niet echt veel zijn .
Waarom veranderen . Op kleine kanalen is al 2 x de aansluiting op koker dichtgeslibd en dus geen water op mijn lager met geklop tot gevolg . Moet zeker zijn dat er water toekomt . Hoe hoger de toeren uiteraard hoe meer water .
Is mijn denkwijze wat juist ? Vervang ik het schelpje met de aansluiting aan de waterinjectie ?
Marc