Aftakking water van waterinjectie uitlaat Volvo

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Aftakking water van waterinjectie uitlaat Volvo

Berichtdoor MARC33 » 22 Mei 2017, 17:46

Bij mijn halfgeleider met Volvo 6 cyl 230 pk is er een wachtergedragen ( achterste ) schroefaslager .
Heb een Volvo seal met lager en afdichting naar voor aan schroefas van 40 mm . Op de koker 2 cm achter de bevestiging van de Volvo seal zit een 8 mm wateraansluiting die verbonden is met een schelpje onder het schip .
Ik wil de aansluiting veranderen van een uitgang waterinjectie ( vervanging schepje ) naar de water toevoer afkoker.
Heb een Volvo stuk , elleboog , aangekocht en een vernauwing naar 8 mm gemaakt om zo dezelfde dimater te hebben .
Ik vind dat er niet echt veel druk op komt bij draaiende motor .
Ik weet natuurlijk niet wat druk of debiet zo een schelpje geeft . Bij 9 km/ hr zal dat ook niet echt veel zijn .
Waarom veranderen . Op kleine kanalen is al 2 x de aansluiting op koker dichtgeslibd en dus geen water op mijn lager met geklop tot gevolg . Moet zeker zijn dat er water toekomt . Hoe hoger de toeren uiteraard hoe meer water .
Is mijn denkwijze wat juist ? Vervang ik het schelpje met de aansluiting aan de waterinjectie ?
Marc
MARC33
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Aftakking water van waterinjectie uitlaat Volvo

Berichtdoor MARC33 » 24 Mei 2017, 22:13

Verder resultaat van het verhaal '.
Aansluitingen aangekocht ,klaar gemaakt ,geplaatst en getest .
Eerder was alles onder de waterlijn .
Nu komt de toevoer boven de waterlijn en komt uit de waterinjectie en stroomt goed .
MAAR . Bij stilleggen motor stopt ook de water toevoer ,loopt het water verder uit de leiding en gaat zich stabiliseren in de leiding na verloop .dus de beruchte Volvoseal heeft niet constant water dus die moet ik altijd terug even ontluchten .
Niet te doen ,DUS .
Alles terug origineel gezet .
Heeft zo al 13 jaar gedraaid ,moet alleen opletten als ik in slijkwater vaar ... Open doen en uitkuisen op regelmatige basis .
Heb me laten vertellen dat wanneer er gebruik gemaakt wordt van een schepje en met wel wat toeren te varen dat de schroef het water uit het lager trekt ,zuig effect en dat zo door het schepje eigenlijk water aangezogen kan worden en genoeg toevoer zou voorzien zijn .
Hoor geen abnormaal irriterend geluid .blijkt dus toch ,gelijk voorheen ,te werken .
Marc
MARC33
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 21:14
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Keesl en 25 gasten