door Meijer1980 » 21 Mei 2017, 01:19
inderdaad zorgen voor goede temperatuur in het blok, viscositeit olie, en evt eens een potent dieselsysteemreinigerproduct erbij (2x concentratie wat ze voorschrijven opgegeven liters in tank)....ivm eventuele oliesysteemverontreiniging (oa zuigerveren/klepsteeldichtingen) kan oliespoeling ook helpen, beste is oude olie eruit, spoelolie erin, evt in combinatie met 'intern motorreinigingsproduct', 20min draaien verhoogd toerental (onbelast) dan olie eruit, nogmaals 20min verhoogd toerental met nieuwe spoelolie, dit eruit en filter vervangen, dan correcte verse olie erin....
als het probleem in het brandstofsysteem zit / verstuivers, gaat dit niet helpen, daarom interessant welke kleur is de rook...
ook interessant kan zijn 'klank' bij hogere toeren rauwer/hardere inspuitknock te horen? wellicht inspuitdruk verstuivers niet goed/ pomp probleem of timing (oudere motor waar distributie iets van verlopen is)...
kortom, een gerichte diagnose (laten) uitvoeren, bespaard je ergernis en wss geld...
succes, grts Jacob (dumani)
life is a sh*t sandwich, and we all have to take a bite...