opvoerpomp mercedes

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

opvoerpomp mercedes

Berichtdoor rebel » 04 Mrt 2012, 15:30

goedemidag.
heeft iemand hier misschien ervaring met het reviseren van een opvoerpompje, of vervangen voor een nieuw exemplaar
het gaat hier om een mercedes motor om 636. met bosch rsv pomp
wil graag hier de kosten van weten.
bvd. rebel
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:

Re: opvoerpomp mercedes

Berichtdoor vuuren1 » 04 Mrt 2012, 22:56

Drinkwaard in Sliedrecht even bellen, die doen er al ruim 50 jaar in en weten er alles van.

Vanwaar je vraag en wat is het probleem?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: opvoerpomp mercedes

Berichtdoor rebel » 05 Mrt 2012, 17:54

als na +- twintig vaaruren de peilschroef eruit draai is het nivea van de smeer olie gestegen.
om uit te sluiten dat het door het opvoerpompje komt, wil ik dat eerst eens proberen.
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:

Re: opvoerpomp mercedes

Berichtdoor reijmerink » 05 Mrt 2012, 18:42

laat ik als belangstellende leek maar alvast de volgende anamnese vraag stellen.....zakt het oliepeil weer terug na stilstand en blijft de kleur ongewijzigd? grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: opvoerpomp mercedes

Berichtdoor rebel » 05 Mrt 2012, 20:06

kan ik kort over zijn 1 nee 2 ja.
gr. rebel
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:

Re: opvoerpomp mercedes

Berichtdoor vuuren1 » 05 Mrt 2012, 21:53

rebel schreef:als na +- twintig vaaruren de peilschroef eruit draai is het nivea van de smeer olie gestegen.
om uit te sluiten dat het door het opvoerpompje komt, wil ik dat eerst eens proberen.


Bedoel je de MOTOROLIE peilstok of het peil in de brandstofpomp?

Ik gok dat je het peil in de pomp bedoelt, de opvoerpomp bij een OM-636 zit immers aan de brandstofpomp.
Dat bij een oude OM636 het peil in de pomp stijgt is een bekend fenomeen waar (bijna) niemand aandacht aan besteedt.
De meesten hebben gasolie in de pomp ipv smeerolie en draaien al jaren zo.

De plunjers van de hoge druk brandstofpomp lekken ook altijd iets gasolie naar het reservoir. hoe ouder de pomp hoe meer.
Ik sluit niet uit dat de opvoerpomp er niet aan bij kan dragen, maar in ieder geval heb je lekolie via de 4 plunjers van de HD pomp.

Vraag het Drinkwaard (vraag maar naar Cor Drinkwaard, dat is een ervaren man; hij werkt overigens niet alle dagen meer).
Als de motor verder goed draait is de keuze om de hele pomp te laten reviseren aan jezelf. Een pomprevisie is niet goedkoop.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: opvoerpomp mercedes

Berichtdoor rebel » 06 Mrt 2012, 20:50

heb al contact gehad met drinkwaard, proberen mij eerst een nieuwe opvoerpomp aan te smeren.
beetje onterecht, de oude opvoerpomp is simpel te testen door hem aan een kant af te sluiten, en hem aan de andere kant onder druk te zetten.
daardoor krijg je al een aardig beeld van je pompje.
hij kan namelijk alleen maar lekken via de naald die het zuigertje doet op en neer gaan.
wat belangrijker kan zijn is de kogel van de retour leiding, die zit voorop het brandstoffilter.
deze kan gemakelijk vast gaan zitten, en dan de druk op de opvoerpomp zodanig opvoeren, dat deze de weg van de minste weerstand kiest,
langs de naald dus.
gr. rebel.
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten