Wolf1 schreef:Links op de foto is de injectiebocht zichtbaar, daar ergens beneden op de vloer of huid hoort zich het waterslot te bevinden. Bij gebrek aan ruimte kan dit verder naar achter gebracht worden. Het waterslot moet groot genoeg zijn om het aanwezige water in de gehele uitlaat leiding tijdens stopzetten van de motor op te vangen.
Antwoord: Geen Waterslot aanwezig in de boot. Er is geen ruimte om er eentje als laagste punt te plaatsen in de boot. Dan zou deze in de bilge moeten komen te liggen en dan kom ik weer in de knoei met de aandrijfas. Nu ligt de doorvoer naar de spiegel heel erg hoog, dus geen reden om hem niet te water te laten. (ruim 35 cm boven de waterlijn). Wel ga ik vanmiddag naar Klaas Mulder (Vetus Dealer in Zaandam) om te zien wat zij als oplossing hebben. Inmiddels al wel van 2 Yanmar dealers begrepen dat bij dit type boot met dit type motortje (8pk) er geen waterlock geleverd werd toen de boot origineel op de markt werd gebracht.
De gehele uitlaatleiding kan als het goed is van uitlaatslang zijn vervaardigd.
Antwoord: Check... Vetus slang 51mm
Dus een slang vanaf het injectiestuk naar het waterlock en een slang vanaf het waterlock naar de spiegel doorvoerbocht.
Het koelen van de uitlaat gassen zorgt voor de geluidreductie en de eenvoudige gas afvoer!
Antwoord: Hoe het hoort was me al duidelijk en ook de functionaliteit. Nu ben ik natuurlijk zo'n figuur die nooit ergens komt behalve de grachten van Amsterdam en af en toe met mooi weer de oversteek over het ij... dus ik ga me niet super druk maken over de uitlaat zelf, de kans dat ik zoveel water binnen ga krijgen op de plekken waar ik kom, dan moet ik echt mijn best gaan doen en dan heb je nog de tegendruk van dat de motor op dat moment loopt...
plop plop... zegt de een cilinder!!