Klaver vier schreef:Helaas kan ik je dat niet vertellen maar ik weet haast zeker dat hij nu van tijd af is
Als de pomp niet exact het zelfde terug wordt gezet als dat hij er af is gehaald staat hij op zeker verkeerd.
Ik vind dat het wel gemakkelijk is, om te oordelen als je de motor,naar ik aanneem gelet op je uitspraken, niet eens kent.
De pomp/regulateur is maar op één manier aan te sluiten d.m.v. 2 bouten.
Zou het dan zo zijn,dat ik pure mazzel heb gehad,dat de mijne wel wou lopen,en nog mooi ook,nadat ik ook bij de mijne YSE 12G motor,de pomp eraf heb gehad?Ik geloof daar niks van.
En waarom niet?
Op de nokkenas zit namelijk een ronde schijf met een nok erop,en zolang deze niet is verdraaid,of verwijderd is geweest,staat de injectiepomp nog op tijd.
@Arjolia.
Het volgende moet je doen.
Haal de brandstofverstuiverleiding los,aan de zijde van de cilinder.
Als je de motor nu start,moet er ten alle tijde brandstof uit komen,maakt niet uit of hij op tijd staat of niet.
De injectiepomp moet ten allen tijd brandstof spuiten.
Komt daar geen brandstof uit,dan werk de injectiepomp niet,en/of heb je iets vergeten te monteren.
Het kan ook zijn,dan je er bij demontage van de injectiepomp,onderdelen niet mee naar buiten zijn gekomen,en dat deze nu onderin het blok liggen.
In dat geval heb je een groot probleem.
Overigens,op de YSE12G zit geen brandstofpomp,die de diesel van de tank naar de motor pompt,maar alleen brandstof INJECTIE pomp,om de brandstof in de cilinder te spuiten.
Op bijgevogde foto kun je zien hoe e.e.a. eruit ziet in onderdelen.