yanmar diesel yse12 g

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor arjolia » 17 Mrt 2017, 21:52

wie kan mij helpen aan een monteur voor een yanmar diesel het gaat om een yse 12 g hij wil niet starten gaat wel rond maar slaat niet aan ik heb de brandstof injectie pomp al laten reviceren ik hoor het graag van u allen
arjolia
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jul 2016, 11:45
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: maassluis
info:

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Mrt 2017, 00:34

arjolia schreef:om een yse 12 g hij wil niet starten gaat wel rond maar slaat niet aan ik heb de brandstof injectie pomp al laten reviceren ik hoor het graag van u allen

Zit het tankje(circa 5 liter) op de motor , of heb je een losse tank?

Krijgt de motor wel brandstof?
Noordvaarder
 

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor broekie » 18 Mrt 2017, 00:54

Waar ligt de boot?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2536
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor vuuren1 » 18 Mrt 2017, 01:56

Als ik het goed lees ligt de boot in Maassluis.
Dan zou ik even de havenmeester van Vlietland raadplegen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor arjolia » 18 Mrt 2017, 11:50

ja dat klopt de boot lig in maassluis en de haven meester weet het ook niet ik heb de brandstof injectie pomp laten reviceren ik ver moet dat hij nog geen brandstof krijgt maar waarom hij nog geen brandstof krijgt is voor mij een raadsel ik hoop dat er iemand is die kan helpen ik hoor het graag van u groetjes arjo het pompje is bij stokking in gauda geweest en nee noordvaarder ik heb geen tankje op mijn motor maar er hangt wel een dag tankje van 5 liter acter mijn dashbord wat ik moet vullen door middel van een hand pompje ik heb een groote tank van 75 liter
arjolia
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jul 2016, 11:45
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: maassluis
info:

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor Noordvaarder » 19 Mrt 2017, 14:41

arjolia schreef: ,maar er hangt wel een dag tankje van 5 liter acter mijn dashbord wat ik moet vullen door middel van een hand pompje ik heb een groote tank van 75 liter

Eerst eens een paar dingen uitsluiten.
I dat dagtankje een originele rode tank van Yanmar?
Deze kan namelijk met een zelfgemaakte houder achter het dashboard zitten.
Is niet onmogelijk.
Als je de slang van de motor loshaalt,komt er dan diesel uit?
Zo ja,dan krijgt pomp zijn brandstof.
Zo niet,staat kraantje aan de tank open?
Is het filter van het tankje niet vervuild?

Plaats eens wat foto's , want op afstand is het moeilijk voor te stellen hoe e.e.a. eruit ziet.
Motor is mij wel bekend.
Noordvaarder
 

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor arjolia » 19 Mrt 2017, 19:50

hallo noordvarder ja het dagtankje zit vol de hoofd tank zit ook vol met gasoliehet diesel filter zit ook vol als ik de slang los maak van de motor en de kraan open zet komt er voldoende diesel uit maar na het injectie pompmje gebeurt er niets meer het pompje is bij stokking in gauda gereviceert dus dat lijkt mij goed dus waarom hij niet aan slaat is voor mij een vraag hij gaat wel rond met starten als er iets afgestelt moet worden dan hoor ik het graag ik zou zo niet weten wat er af te stellen valt maar je weet maar nooit foto s wil ik wel plaatsen maar weet niet hoe dat moet
arjolia
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jul 2016, 11:45
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: maassluis
info:

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor Klaver vier » 19 Mrt 2017, 21:02

Arjolla heeft de firma die de branstofpomp gereviceerd heeft de pomp er ook opgezet,zodat je zeker weet dat hij op tijd staat
Als de boel niet optijd staat gaat het ook mis..
Ik zou tijdens het starten eens een verstuiverleiding lossen om te kijken of je daar brandstof krijgt,zoniet dan kan je wel ophouden
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor arjolia » 19 Mrt 2017, 21:14

nee ik heb de brandstof pomp er zelf weer op gemonteerd maar hoe krijg ik hem dan weer optijd het gaat hier om een 1 cilinder motor de brandstof leiding ligt er nog af en nog geen brandstof naar mijn weten heeft de motor geen omwentelingen gemaakt nadat de pomp ver wijdert is ge weest
arjolia
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jul 2016, 11:45
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: maassluis
info:

Re: yanmar diesel yse12 g

Berichtdoor Klaver vier » 19 Mrt 2017, 21:53

Helaas kan ik je dat niet vertellen maar ik weet haast zeker dat hij nu van tijd af is
Als de pomp niet exact het zelfde terug wordt gezet als dat hij er af is gehaald staat hij op zeker verkeerd.
Er is hier ongetwijfeld iemand op het forum,die je kan vertellen hoe het juist afstellen moet
Hij geeft nu waarschijnlijk op het verkeerde moment brandstof en gaat niet lopen
Ongeveer het zelfde als bij een benziene motor waarvan de onsteking verkeerd staat
Ik hoop dat iemand je verder kan helpen en wens je veel succes
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
 

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten