- opgelost- mangat in dieseltank maken

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: mangat in dieseltank maken

Berichtdoor vuuren1 » 01 Mrt 2012, 22:52

christer1nl schreef:Waarom kan M6 niet?? in 5 mm staal kan toch genoeg draad getapt worden?? of verkijk ik me hier nu op? Ik heb de boutjes het liefst zo dik mogelijk zodat de alles goed sterk aangedraaid kan worden.

Misschien was ik nog niet helemaal duidelijk in mijn plan. Ik wou de boutjes van de binnen kant van de tank er in schroeven. Op deze manier steken er dus draadeindjes uit de tank. Daar een plaat overheen en weer met moeren aandraaien.


De grens (regel) is gewoon dat de schroefdraadlengte niet minder mag zijn dan de diameter.

In je aanvulling schrijf je nu dat je het anders doet dan eerder duidelijk was, dan kan het wel.
Zet het in het vervolg liever meteen goed neer, dat scheelt een hoop geschrijf.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: mangat in dieseltank maken

Berichtdoor vuuren1 » 01 Mrt 2012, 22:55

Tally schreef:Hallo Kun je niet beter een raamwerk van hoeklijn maken?
En dat aan de binnenkant aflassen.
Op de bovenkant (vlakke kant) 6 mm of 8 mm gaatjes boren
Dan kun je aan de onderkant de moeren vasthouden.en de bouten aandraaien
Een goede neoprane (rubber) pakking en je man gat is 100% dicht
Piet


Piet,
Hij kan ook een nieuw schip laten bouwen...
Waarom zo moeilijk doen als het veel simpeler kan? Het is 5 mm plaatstaal, dat is dik zat.
Bij tanks van 2,5 mm zou ik het ook anders doen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: mangat in dieseltank maken

Berichtdoor Tally » 01 Mrt 2012, 23:08

Oke Hans maar ik maakte de tanken die ik gemaakt heb altijd zo.
Maar je hebt gelijk als het zo ook kan is het inderdaad minder werk.
Een nieuw schip laten bouwen is ook geen gek idee. :D
Piet
Tally
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:15
Woonplaats: Franeker
ligplaats: Franeker
info:

Re: mangat in dieseltank maken

Berichtdoor christer1nl » 01 Mrt 2012, 23:18

Bij een andere tank hebben we het idd een zo gedaan door er hoek lijn op te lassen. Echter deze tank kan niet uit de machine kamer gehaald worden en het is nogal lastig om hier op een goede manier te lassen. Je kan er slecht bij en onze laskunsten zijn niet zodanig dat dat een groot succes gaat worden.
Hieronder nog een plaatje van wat de het plan is. ( de verhoudingen kloppen natuurlijk niet helemaal)

Afbeelding
christer1nl
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 Feb 2012, 23:16
ligplaats:
info:

Re: mangat in dieseltank maken

Berichtdoor vuuren1 » 01 Mrt 2012, 23:20

Tally schreef:Oke Hans maar ik maakte de tanken die ik gemaakt heb altijd zo.
Maar je hebt gelijk als het zo ook kan is het inderdaad minder werk.
Een nieuw schip laten bouwen is ook geen gek idee. :D
Piet


Piet bij nieuw te maken tanks doe je het meteen optimaal maar bij bestaand werk streef je naar een goed passende oplossing zonder al te veel overhoop te halen.
Een nieuw schip? Kijk eens op de gebruikte markt, daar kom je nu jonge schepen tegen voor de helft van de prijs t.o.v. 4 jaar terug.
Daar tegenover worden nieuwe schepen helaas niet echt goedkoper.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: mangat in dieseltank maken

Berichtdoor christer1nl » 01 Mrt 2012, 23:25

Het mangat gaat goedkomen. Nu het peliglas nog. Weet iemand nog een goedkoop alternatief voor het zelfsluitende peilglaskraan? als er geen alternatief is kopen we deze. Maar is er een slimmere goedkopere oplossing. Dan houden we weer wat geld over wat we weer ergens anders aan kunnen besteden....
christer1nl
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 Feb 2012, 23:16
ligplaats:
info:

Re: mangat in dieseltank maken

Berichtdoor vuuren1 » 01 Mrt 2012, 23:28

christer1nl schreef:Het mangat gaat goedkomen. Nu het peliglas nog. Weet iemand nog een goedkoop alternatief voor het zelfsluitende peilglaskraan? als er geen alternatief is kopen we deze. Maar is er een slimmere goedkopere oplossing. Dan houden we weer wat geld over wat we weer ergens anders aan kunnen besteden....


Nee, zelfsluitende of veerbelaste afsluiters kom je niet tegen voor jachten, eigenlijk alleen zoiets als je zelf al had gepost.
En ja, een kogelkraan met een veer er aan moet het ook kunnen doen...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: mangat in dieseltank maken

Berichtdoor christer1nl » 01 Mrt 2012, 23:31

Dan word het toch een echte zelfsluitende kraan. iedereen bedankt voor de info. Ik ga achter onderdelen aan en volgende week aan het knutselen.
christer1nl
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 22 Feb 2012, 23:16
ligplaats:
info:

Re: mangat in dieseltank maken

Berichtdoor Popeye » 02 Mrt 2012, 11:01

vuuren1 schreef: In je aanvulling schrijf je nu dat je het anders doet dan eerder duidelijk was, dan kan het wel.
Zet het in het vervolg liever meteen goed neer, dat scheelt een hoop geschrijf.


christer1nl schreef:Na het zagen van het gat rond om elke c.a. 5 cm een gat boren, M6 draad tappen, m6 boutje van binnen kant er indraaien. boutjes met loctide 577 vastzetten (vloeistof dicht)


Kan het ook zijn dat je niet goed leest Hans? ;)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: - opgelost- mangat in dieseltank maken

Berichtdoor Amersfow » 02 Mrt 2012, 11:38

Ik heb ook zelf een mangat in de tank gemaakt. Wel bovenop en ook met boutjes (vlgns. mij M5) en met draad in de wand op ze op hun plaats te laten zitten. Waar ik niet aan gedacht had, waren de slingerschotten! Daarom moet ik wat op het gevoel doen, mooier was geweest als ik in alle compartimenten had gekund.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten