waterschep constructie

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: waterschep constructie

Berichtdoor Noordvaarder » 07 Feb 2017, 22:13

Ik denk dat het gat erin zit,om het gietzand ,dat gebruikt om de vorm te krijgen,er via dat gat eruit wordt gehaald.
En ik denk ook,dat het dingetje gegoten wordt zonder de sleufjes van het "schepje",
en dat deze er na het giet- en afkoelproces, machinaal erin gefreesd of geslepen worden.
Noordvaarder
 

Re: waterschep constructie

Berichtdoor aquanaut » 08 Feb 2017, 10:58

De plug voor de binnenholte kan niet zweven maar moet op een support staan. (2)
Die supports zie je dus in het uiteindelijke product terug als gat.

Bij andere merken schepjes ontbreekt soms het gehele vlak, om materiaal te besparen maar ook als steun voor de vorm van het holle gedeelte.
De schepje worden na het gieten zoals Noordvaarder al aangeeft machinaal nabewerkt.

Draad wordt op de lange buis (met het andere gat) gedraaid het pasvlak wordt afgedraaid en de sleuven worden erin gezaagd:

Afbeelding

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: waterschep constructie

Berichtdoor Noordvaarder » 08 Feb 2017, 13:22

aquanaut schreef:De plug voor de binnenholte kan niet zweven maar moet op een support staan.
Die supports zie je dus in het uiteindelijke product terug als gat.
Aquanaut

Je had het niet beter kunnen verwoorden.
De best aannemelijke verklaring,waarvoor het gat dient.
Noordvaarder
 

Re: waterschep constructie

Berichtdoor reijmerink » 09 Feb 2017, 13:37

hartelijk dank , helemaal helder grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten