water in motorolie

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: water in motorolie

Berichtdoor Bert10 » 15 Mrt 2017, 15:34

Arthur,

Laatste bericht was begin januari.....ben je al verder gekomen met de motorproblemen?

groet,
Bert.
Bert10
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 16 Mrt 2012, 18:03
ligplaats:
info:

Re: water in motorolie

Berichtdoor Arthur4 » 18 Okt 2018, 13:21

excuus voor het vorig jaar niet meer verder reageren, meestal doe ik dat wel. Uiteindelijk is de koppakking vervangen en dat heeft niets geholpen, de volgende stap was de motor uitbouwen en dan toch maar de rubber ringen onder de cilinders vervangen. Zo gezegd en gedaan. Motor weer ingebouwd en alles was weer zoals het hoort te zijn. Van de zomer met de boot naar Frankrijk, onderweg brak de leiding tussen de warmtewisselaar en de boiler. Door een "klein foutje" uit het verleden deed het alarm het niet, ik zag aan de temperatuurmeter dat de motor over de 100' C was verhit. Lang verhaal kort, leiding gerepareerd en ogenschijnlijk geen schade. Nu inmiddels weer een paar honderd uur verder, weer lekkage van koelwater in de olie. Na diverse test, toch maar weer de koppakking vernieuwd, van de week met testdraaien toch weer water in de olie. Dus inmiddels voor 99% zeker weer schade aan de rubberringen. Ik ben me aan het beraden ........
Laat weer horen als ik heb besloten wat te doen,
groeten Arthur
Arthur4
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 04 Okt 2016, 20:10
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: water in motorolie

Berichtdoor Wolf1 » 19 Okt 2018, 07:18

Arthur4 schreef:Van de zomer met de boot naar Frankrijk, onderweg brak de leiding tussen de warmtewisselaar en de boiler. Door een "klein foutje" uit het verleden deed het alarm het niet,

Foutjes uit het verleden, alarmen die het niet doen, de ervaring die je al reeds had, geven mij het gevoel dat je, je problemen koestert !
Zodra een Indunor met natte bussen te heet wordt, zetten deze te veel in lengte uit waardoor ze naar beneden worden gedrukt en de voorspanning op de koppakking verliezen ! !
De liners moeten minimaal 0,1mm boven het blok uitsteken.
Ben je even vergeten te meten tijdens je laatste koppakking wisseling.
Zodra de kop is verwijderd plaats je op elke bus 2 grote rivetten en draait deze met een vulstuk vast op de bus, als alle bussen vast staan, maak je de bovenkant schoon, nu meet je met een voelermaatje en een stalen rij de ruimte t.o.v. het blok
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: water in motorolie

Berichtdoor Woutraat » 01 Nov 2022, 21:50

Goedenavond, ik zal mij eerst even voorstellen. Wout Raatgever en wij hebben en Gillisenvlet met een Indunor karretje.

Nu heb ik echt en probleem! Water in het Carter. Olie eruit gehaald en nieuwe erin om te kijken hoe of wat. In en mum van en tijd staat de oliepijl ver boven het niveau.

Waterpomp verwijderd. Lijkt oké

Wat nu?
Woutraat
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 Nov 2022, 21:31
ligplaats: Grafhorst
info: Gillisenvlet 970
Indunor 62pk

Re: water in motorolie

Berichtdoor eagle » 01 Nov 2022, 23:17

Water, of koelvloeistof?

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten