Zekeringen plaatsen

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Zekeringen plaatsen

Berichtdoor aquanaut » 23 Okt 2016, 22:00

Rene,

Ik mis de discussie compleet, gelukkig maar!!!
Gewoon toepassen die dingen geen probleem.

Bij sluiting gaan ze er echt wel uit hoor!

Zorg wel dat de zekeringwaarde overeen komt met de stroomsterkte die de bedrading achter de zekering aankan!!

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Zekeringen plaatsen

Berichtdoor Klaver vier » 23 Okt 2016, 22:23

Aquanaut mijn vraag was als ik de zelfde waarde zou gebruiken of dit kan of moet ik een andere waarde hebben.
Maar volgens mevrouw tobbe kon dit totaal niet,die denkt dat onze boot dan affikt en dat gunt ze me ook nog.
Wat ik heb gelezen werkt het thermisch, en ik dacht temperatuur is temperatuur,maar ik heb er niet voor geleerdmmaar ik geloof niet alles,ik heb mijn eigen wijsheid
Gr René
Klaver vier
 

Re: Zekeringen plaatsen

Berichtdoor Klaver vier » 23 Okt 2016, 22:28

Jammer genoeg heb ze nu alles weggehaald,maar beter ook komt alleen ongefundeert geklets uit,maar ja ik heb er niet voor geleerd,maar geloof ook niet alles
Gr René
Sorry ik val in herhaling
Klaver vier
 

Re: Zekeringen plaatsen

Berichtdoor vuuren1 » 24 Okt 2016, 01:43

Rene,
Op een glaszekering van 10A in een 12 volt omgeving staat ook 250V vermeld.
Bij een automaat voor 230V wisselspanning gaat het er om of de boel niet vastbrand bij een gelijkstoom.
230V en 24 V ligt daarvoor voldoende uit elkaar.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Zekeringen plaatsen

Berichtdoor ErikH » 24 Okt 2016, 16:36

Klaver vier schreef:en ik dacht temperatuur is temperatuur,


Ik dacht; Wisselspanning is geen gelijkspanning. Google eens op het woordje vlamboog.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Zekeringen plaatsen

Berichtdoor peter jansen » 24 Okt 2016, 18:34

Idd wat mevr tobbe aanhaalde was zo gek nog niet. Dc is geen ac in ieder geval.....
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Zekeringen plaatsen

Berichtdoor gast » 24 Okt 2016, 19:22

Wat mevr Tobbe ook mocht aanhalen, de manier van communiceren is niet hoe we met elkaar omgaan.
Mevr Tobbe begreep niet dat een forum niet een medium is voor 1 mening of oplossing maar juist bedoeld is voor discussie waarbij je soms je ongelijk moet kunnen toegeven.
Ik kan mij de reactie van Rene (klaver vier) goed voorstellen, immers het advies van Tobbe was niet altijd juist, er is dan niks mis met hetgeen dat hij ook andere meningen wil aanhoren.

Dat dan (bijna) alle reacties in alle topics worden verwijderd omdat ze beledigt is maakt het erg kinderachtig en zorgt voor verwarrende topics.
Daarmee heeft ze zichzelf gediskwalificiteerd :(
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Zekeringen plaatsen

Berichtdoor Klaver vier » 24 Okt 2016, 19:46

Peter de sitiatie bij mij is nu uitgevoerd met van die kleine stenen zekeringen,die wil ik vervangen door goeie installatie zekeringen,die alleen maar metertjes en dergelijke moeten beveiligen,dus in mijn ogen geen hoge stromen.
Ik heb ook gelezen over die vlambogen,maar volgens mij hebben we het dan over veel hogere stromen
Bovendien heb ik het in meerdere boten gezien,en mensen hier op het forum zeggen dat het prima kan.
Ik heb in die zekeringen die er nu in zitten minder vertrouwen,daar heb ik bij kachels al meer problemen mee gehad.
Ik heb zelfs wel die stenen (het is plastic) helemaal gesmolten gehad doordat ze slecht kontakt maakte.
Wat ik alleen even goed uit moet zoeken,hoe de zekering waarde nu zijn en dan proberen dat gelijk te maken
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Zekeringen plaatsen

Berichtdoor varg » 24 Okt 2016, 19:53

Ik ben te laat ingeschakeld en heb de Tobbe inbreng gemist, er resten slechts punten.
Om het topic toch nog enigszins zinvol af te sluiten heb ik geprobeerd na te gaan wat ik nog wist uit mijn tijd als radio-officier ter koopvaardij (slechts 2e klas hoor)

Ik dacht dat bij het plotseling onderbreken van de stroom - en dat is wat een zekering moet doen- er bij DC een vlamboog kan ontstaan als het spanningsverschil (te) hoog is. Bij AC is de kans op een vlamboog kleiner omdat de spanning 50 keer per seconde 0 Volt is. Vandaar dat je vaak op automaten ziet: 50V DC / 230V AC. Is het anders dan hoor ik dat graag. Echt waar!
Groet
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Zekeringen plaatsen

Berichtdoor Klaver vier » 24 Okt 2016, 20:05

Het zijn franse zekeringen van merlin de multi 9 verder staat er op c69n b16 400volt ( 6000) er staat nergens dc of ac op.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten