door quichot » 01 Nov 2016, 11:10
Nu we het toch over hermotoriseren hebben: in afwachting van Europese normen die ongetwijfeld ook op ons afkomen op de middellange termijn (dát dit gebeurt staat vast, vraag is alleen wanneer), heb ik besloten mijn 575 tot het zover is in zo goed mogelijke conditie te houden. En nee, ik voel mij totaal niet schuldig over de uitstoot van mijn ouwe trouwe karretje.
Pas als die normen zonneklaar zijn, en mijn DAF niet meer door de CVO komt, ga ik bezien hoe en waarmee ik het goede schip ga voortstuwen. Ik ga in elk geval nu niet het risico lopen te hermotoriseren met iets dat die normen straks óók niet haalt.
Een en ander houdt voor mij in dat ik toch een gereviseerde brandstofpomp ga aanschaffen. Ik kan voor de huidige CAV gaan, die heeft per slot in 35 jaar nooit één keer gehaperd, maar ik hoorde dat een Bosch het voordeel heeft niet op stationair toerental te pendelen (te halen, zeggen sommigen ook wel).
Zijn er nog andere redenen om voor de een of de ander te kiezen?
Ik besef dat ik hiermee de topic kaap, maar ik krijg de indruk dat TS toch heeft afgehaakt, én het blijft allemaal toch on topic.
Wie vaart zit niet aan de grond.
Met schippersgroet, Guido