"Waterverwijderaar"

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor Onze tobbe » 25 Sep 2016, 23:08

.
Laatst gewijzigd door Onze tobbe op 23 Okt 2016, 19:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
Onze tobbe
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 Aug 2016, 16:39
ligplaats:
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor vuuren1 » 25 Sep 2016, 23:40

Wellicht is deze uitvoering niet standaard in NL verkocht?
Dan bestaat het mogelijk wel maar niet origineel vanuit de NL importeur en er worden heel veel auto's ingevoerd..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor gast » 26 Sep 2016, 06:43

De link naar Speurders overtuigd niet echt, vooral het type aanbieder welke niet echt betrouwbaar overkomt (dus ook met informatie verstrekking, of we moeten ook echt geloven dat de Feroza van 1993 echt 66 duizend kilometer heeft gelopen :oops: )

Ik zie toch duidelijk 2 pookjes zitten, als ik dan weer de info op Wikipedia lees is dit niet het geval bij het model waar we het over hebben.
Effe door de vertaler gehad ;)


Uitgerust met een Daihatsu 1.600 cc SOHC 16Valve inline-vier benzinemotor, carburated of EFI, verbonden via een handgeschakelde versnellingsbak of een Aisin automatische transmissie, aandrijfas en differentiële naar de voorwielen en de achteras om ofwel vierwielaandrijving of twee-wheel drive te bieden afhankelijk van de behoefte driver. 2WD, 4WD laag en 4WD hoog worden geselecteerd met behulp van een selector naast de versnellingspook in de cabine. Full-time 4WD met afsluitbare inter-differentieel-versie beschikbaar waren, maar zonder een lage versnelling in verdeelbak.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor kajoe » 26 Sep 2016, 10:02

go, zitten we ineens in een auto forum?
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor Marie Christina » 26 Sep 2016, 10:55

Daar kan je ook water uit moeten verwijderen. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor kajoe » 26 Sep 2016, 11:46

nog nooit bij de hand ge had ,blij toe.
wel dat een onverlaat een dikke 5 kub water in de gasolie bunker had laten lopen ,groot 2x20 kub. Drie aggregaten en 2 hoofdmotoren ontwateren gelukkig een tanker dus bergruimte zat ,later maar met een volle bak bunker in de zeeboot gepompt ,wij blij ,die anderen weet ik niet
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor stentor950 » 26 Sep 2016, 13:43

En gewoon een ouderwetse watersafscheider in de brandstofleiding?


Maar waar laat je de tampons? :o
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor bas » 17 Nov 2016, 19:21

Meeste water krijg je erbij tijdens het bunkeren ;) het effect van condens is beperkt omdat er weinig grote temperatuursschommelingen in de tank zijn in de winter en er vanuitgaande dat de boot stil ligt zal er weinig lucht aangezogen worden door de ontluchting.

Goed filter met waterafscheider is goed ter bescherming van je motor, voor het watergehalte in je tank heeft het maar zeer beperkt effect. Om het risico op bacterievorming in je tank tot een minimum te beperken zul je het water af moeten tappen via de waterzak, mits deze erop zit.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor Basher » 18 Nov 2016, 01:48

Heren
Ik heb jarenlang op de zeevaart vele tanks schoon proberen te houden. (Zat nl. altijd als SWTK op de tankvaart) :geek:
Neem van mij aan dat er geen enkel middel is die het vocht uit de (gebunkerde) brandstof haalt. Zoals eerder aangehaald in een ander draadje, namen wij monsters en analiseerden we die om een juiste behandeling te kunnen starten. Want ook grote scheepsdiesels hebben een hekel aan verkeerde zaken in de brandstof.
Daar hadden/hebben wij o.a. mechanische apparaten voor die d.m.v. de middelpuntvliedende kracht de verschillende stoffen (vuil, water etc.) scheidt.
Als je op wonderen hoopt, moet je op 6 december bij de schoorsteen gaan staan.
Voor ons als klompenschipper zijn er inderdaad maar 2 middelen om het uit de brandstof UITGEZAKTE water af te voeren.

Inderdaad: aftappen en tampons. Maar ook periodieke controle en onderhoud van de tank(s).

Voor het overige mag ik je adviseren om je geld nuttiger te besteden, zoals een goed voorfilter. Liefst dubbel en omschakelbaar om bij e.v.t. calamiteiten toch je dieseltje aan de praat te houden.

Pfffffffff, wat een verhaal zeg....... :roll:
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor vuuren1 » 18 Nov 2016, 03:08

Helemaal eens..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten