Heren
Ik heb jarenlang op de zeevaart vele tanks schoon proberen te houden. (Zat nl. altijd als SWTK op de tankvaart)
Neem van mij aan dat er geen enkel middel is die het vocht uit de (gebunkerde) brandstof haalt. Zoals eerder aangehaald in een ander draadje, namen wij monsters en analiseerden we die om een juiste behandeling te kunnen starten. Want ook grote scheepsdiesels hebben een hekel aan verkeerde zaken in de brandstof.
Daar hadden/hebben wij o.a. mechanische apparaten voor die d.m.v. de middelpuntvliedende kracht de verschillende stoffen (vuil, water etc.) scheidt.
Als je op wonderen hoopt, moet je op 6 december bij de schoorsteen gaan staan.
Voor ons als klompenschipper zijn er inderdaad maar 2 middelen om het uit de brandstof UITGEZAKTE water af te voeren.
Inderdaad: aftappen en tampons. Maar ook periodieke controle en onderhoud van de tank(s).
Voor het overige mag ik je adviseren om je geld nuttiger te besteden, zoals een goed voorfilter. Liefst dubbel en omschakelbaar om bij e.v.t. calamiteiten toch je dieseltje aan de praat te houden.
Pfffffffff, wat een verhaal zeg.......