"Waterverwijderaar"

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor pascall » 18 Nov 2016, 16:32

Ik heb mijn eens laten vertellen dat brandspiritus water verdrijft/oplost in dieselolie.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor Mopolcamper » 18 Nov 2016, 16:37

Brandspiritus is 85% (giftige) alcohol en 15% water!
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor Marie Christina » 18 Nov 2016, 17:33

Oplossen in diesel zal het wel,ja.
Water verwijderen niet.
Waar zou dat water heen moeten gaan dan?
Floep?
Zomaar weg?
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Nov 2016, 17:34

Dat klopt niet Mopolcamper.
Brandspiritus is van 85% ethanol(ethylalcohol) en 10% water,en met de toevoeging van 3% methanol(methylalcohol), wordt het licht giftig,omdat methanol een giftig produkt is.
En er zitten nog een kleurstof in en een beetje aceton.
Als het uit 85% ethanol en 15% water zou bestaan,zat er accijns op,net zoals bij jenever,maar door toevoeging van methanol is het een technisch produkt,en geen consumptie produkt,en kun je het beter niet drinken,want je wordt daardoor blind,en na lang gebruik ga je eraan dood.
Enigste overeenkomst tussen ethanol en methanol is,dat het beide alcoholen zijn.
Echter de herkomst van beide producten verschild totaal.

Ik heb nooit gehoord dat spiritus water verdrijft uit diesel,wel voor een betere ontbranding van dieselbrandstof.
Aangezien spiritus goedkoper is dan benzine,en beter verkrijgbaar is dan methanol,gooien sommigen dat wel bij de diesel.
Maar of het met de huidige motoren verstandig is,betwijfel ik.
Noordvaarder
 

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor bas » 18 Nov 2016, 17:53

Noordvaarder schreef:
Ik heb nooit gehoord dat spiritus water verdrijft uit diesel,wel voor een betere ontbranding van dieselbrandstof.
Aangezien spiritus goedkoper is dan benzine,en beter verkrijgbaar is dan methanol,gooien sommigen dat wel bij de diesel.
Maar of het met de huidige motoren verstandig is,betwijfel ik.


Water verdrijven idd niet, wel was het zo dat de zwavel in de gasolie watermoleculen als het ware inkapselde en die eigenschap is bijna verdwenen bij de huidige zwavelarme brandstoffen waardoor watermoluculen samenkomen en daardoor een voedingsbodem voor bacterien gaan vormen. Heb ooit het "geluk" gehad om op een schip te zitten met een gasoliebacterie, dan ben je mooi de lul!

Toevoegen bij een moderne diesel zou ik ook niet doen. werkte prima bij de oude listers maar ken 1 voorbeeld van iemand die het bij een common rail geprobeerd heeft en dat was een dure reparatie.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: "Waterverwijderaar"

Berichtdoor Mopolcamper » 21 Nov 2016, 13:28

Aangenomen dat die 10% klopt, dan blijft het nog steeds gek dat je een product dat dus een voor een substantieel deel uit water bestaat zou toevoegen om water te verdrijven, Pascall!
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten