diesel inboard

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

diesel inboard

Berichtdoor dennis » 19 Feb 2012, 21:21

hallo luitjes,

als geluk met de domme is moet ik wel héél erg dom zijn, ik heb een boot gekregen, gekregen ja, voor 0 euro! de eigenaar wilde er een electro motor in zetten, maar kwam natuurlijk van een kouwde kermis thuis...
het is een ietwat verwaarloosde boot, 8 meter... aluminium raafprofielen (vetus) en mooie schuifdeurtjes. ook een mooi vetus vluchtluik. de boot is leeggerooft, stuurinrichting en bediening gestolen,
stuurinrichting heb ik geplaatst, de kabels, roerkoning en katrollen waren nog aanwezig.
nu het volgende: de motor is er uit gejat!!!! van een vorrige eigenaar hoorde ik dat er een vetus/volvo penta 28pk 3 cilinder in zat.
de fundering en de rest zoals wierfilter, expantievat, slangen, tank etc zit er wel in
weet iemand welk type motor er in moet, of welke info er nodig is om meer te weten.
zelf ga ik de boot niet houden (ik heb zelf een boot van 10 meter), of mijn broer gaat zijn boot verkopen en van dat geld een motor kopen of ik geef de boot aan een (dakloze) maat die eerst op een boot woonde, maar waarvan zijn boot gestolen is, dan slijp ik aan de achterkant een gat, waar een buitenboordmotor op komt.
alvast bedankt voor de reacties
dennis
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 20:02
ligplaats:
info:

Re: diesel inboard

Berichtdoor vuuren1 » 19 Feb 2012, 21:56

Vetus en Volvo Penta hebben niets gemeen, dus wat is het geweest?
Vetus diesel bestaat in een 28 pk versie en is geel van kleur (misschien kan iemand zich de kleur herinneren?).
De 28 pk motor van Vetus is een compacte 3-cilinder dieselmotor en heeft geen expansievaatje.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten