DMS21 schreef:
Motor loopt prima op het moment, geen problemen mee... sterker nog ik denk doordat wij de afgelopen dagen veel gevaren hebben de motor juist beter is gaan lopen... maar juist om deze reden vermoed ik dat er veel vuil zit in het kleppenhuis ook vanwege de slechte thermostaat.
Deze wil ik dus uit elkaar halen en schoonmaken en als ik dit toch al doe wil ik gelijk ook de cilinderkop bestuderen of deze niet te warm is geworden en of deze niet extra vuil is op het moment.
Nee, je maakt nu een fout.
In je kleppenhuis kan nooit geen kroos en vuil zitten.
Bij je kleppen komt dat spul niet.'
Enkel in de koelkanalen om de cilinder.
Ik zou eerst het gedeelte direct voor je thermostaat schoon gaan maken.
Desnoods met een spoelmiddel.
Thermostaat eruit laten, want dan spoelt het beter door,en je weet niet wat het doet als het heet wordt.
Daarna thermostaat er weer in, en kijken wat er gebeurd.
Ik verwacht niet dat de motor erg heet wordt, want je nieuwe thermostaat laat dat niet toe.
En gewoom effe de interval van cotrole van de thermostaat even vaker doen, ivm de vervuiling.
De volgende keer kun je dan direct zien of de thermostaat erg vervuild is.
Dus geen cilinderkop eraf etc, want dan kom je van de regen in de drup terecht.
Mopolcamper schreef:Liever i.p.v. traditionele dieselbrandstof overgaan op GTL!
Het verhaaltje van het GTL kennen we zo langzamerhand hier wel.
Zolang de distributeurs, waaronder ook de firma Joonen behoord, die notabene zelf aan het water zit,maar geen tankmogelijkheid heeft voor de pleziervaarders om te kunnen tanken ,en al die anderen zich niet druk gaan maken voor meer tankpunten van dat spul aan het water, hoeven wij dat ook niet te doen.
En voor dit draadje was het al helemaal niet aan de orde, want het gaat hier om vervuiling van het koelsysteem van de motor.
Dat staat dus totaal los van het verbrandingssysteem.
Met GTL wordt het koelsysteem van de motor niet schoner.