Heeft niets met negativiteit te maken, ik lach de hele dag.
Vind het alleen een beetje jammer dat er tegen alle voorschriften in, dingen heel stellig worden geroepen.
TS geeft aan dat hij problemen heeft met de motor in zijn net gekochte boot, en vraagt hulp bij het reinigen van de kop.
Dit soort kopjes kolen na verloop van tijd namelijk dicht, dat krijg je er niet uit met GTL (hooguit voorkom je het een beetje)
Ook de goedbedoelde "laat hem maar volgas draaien" en dergelijke verhalen gaan het kool echt niet verwijderen.
Daarom wordt voor dit soort ploppers het ontkolen van de kop (voorkamer, kleppen) gewoon tot het regulier onderhoud gerekend.
De grootste makke van het zelf doen is het gebrek aan juist gereedschap, of de handigheid om met alternatieve middelen te bereiken wat je wil doen.
Nu lees ik dat TS in een gereedschap zaak werkt dus dat biedt perspectieven.
En vergeleken met een BMW kop is dit kinderspel, waar je bij een meercilinder alles moet paren en nummeren is dat hier niet nodig, dat wijst zich vanzelf.
Hou wel alle delen die bij een klep horen bij elkaar (klep/veer/schotel/spietjes)
Voor het monteren van de kleppen is een extra handje nuttig als je geen klepveertang hebt, wat ik zelf doe om wat sneller in je eentje te kunnen werken is de kolomboormachine als veerpers te gebruiken.
Met de kolomboor en een micrometer kun je gelijk de rechtheid van de klep checken.
Kleppen slijpen met schuurpasta en een klepslijp napje, kan ook met een oude IKEA afwasborstel met nap....
Koop of scoor op een andere manier een goed handboek, kopieer de bladzijde waarmee je wilt werken en gebruik die op de werkbank.
Zo blijft je boek mooi schoon.
@ onze Tobbe, reageren is niet verplicht.
Eerlijk antwoord geven op een vraag is wel zo netjes...in plaats van in overtreffingen antwoord geven in de trant van "ik gok dat ik meer als jij in je leven gezien hebt"
Ik geloof niet dat we elkaar ooit tegen gekomen zijn dus begrijp niet waar je je vermoedens op baseert.
Ik heb even je Linkedin profiel bekeken, en zie daar een mooie staat van dienst bij allerlei elektrotechnische bedrijven, allemaal prima maar weinig over dieseltechniek.
Nu werkt Linkedin zo dat je nu ook mijn profiel in kan zien dus weet je gelijk wat mijn achtergrond is.
Verder no hard feelings hoor,
Aquanaut