DMS21 schreef:
Motor loopt prima op het moment, geen problemen mee... sterker nog ik denk doordat wij de afgelopen dagen veel gevaren hebben de motor juist beter is gaan lopen... maar juist om deze reden vermoed ik dat er veel vuil zit in het kleppenhuis ook vanwege de slechte thermostaat.
Deze wil ik dus uit elkaar halen en schoonmaken en als ik dit toch al doe wil ik gelijk ook de cilinderkop bestuderen of deze niet te warm is geworden en of deze niet extra vuil is op het moment.
Mopolcamper schreef:Liever i.p.v. traditionele dieselbrandstof overgaan op GTL!
Koppie reinigen van zo'n "plop plop" 1 cilinder is deel van het regelmatig onderhoud.
Weet de interval niet uit mijn hoofd maar het zal best 1 x in de 400 of 600 uren zijn.
Het reinigen zelf is geen "rocket science"
Desondanks is het wel een klusje voor de geoefende sleutelaar.
Onze tobbe schreef:En nogmaals, een gewone motor, 1 of meer cilinder, hoeft voor regelmatig onderhoud de kop niet gelicht worden..
Onze tobbe schreef:Zo werden tot een jaar of 15 terug de VW diesels door de roetmeting gebracht, kwartiertje met minimaal gas op de snelweg in de derde versnelling toptoeren laten draaien.
Brandschoon voor een jaar...
Onze tobbe schreef:Waarom in vredesnaam?
Onze tobbe schreef:geloof mevrouw Jinny maar......
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten