stefan schreef:Dank!
Dat is goed om te weten. Ik ga eerst navragen of het geen typfout in de advertentie is.
Als het inderdaad de 88 blijkt te zijn, en geen onderdelen voorziening meer, houdt het voor mij wel op met dat schip.
Laat je niet afschrikken doordat iemand zegt dat er geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn.
Want dat is gewoon niet zo.
Alleen moet je even weten waar?
Waar hij we gelijk in heeft,is dat de motor ouder is.
Waarschijnlijk is de motor in 1988 gereviseerd.
Maar er zijn nog heel veel Doerakken waar eenzelfde blok in ligt,en die het nog steeds naar alle tevredenheid doen.
Ik heb sinds kort ook een Doerak met Indenor motor.
En hier kwam dat ook regelmatig te spraken.Oude motor,geen onderdelen,op korte termijn hermotorisering,etc etc.
Het schrok mij in eerste instantie ook af.
Maar nu ik een poosje er mee gevaren heb,maak ik me geen zorgen.
Ik kan je zeggen, de mijn loopt als een zonnetje,is schoon,ook rondom het blok.
Net zoals ieder andere motor gebruikt hij een beetje olie,maar daar schrik je echt niet van.
En een motor dat geen olie verbruikt, laat die maar staan,want die deugt niet.
En mogelijke reserve onderdelen?
http://www.indenor-retro.de/index.htmlNiet voor niks ziet zo'n bedrijf er dus brood in om de onderdelen op voorraad te houden.
Waarmee moet je om denken met een Indenor?
50 seconden voorgloeien,niet minder in ieder geval.
Eerst even warm laten lopen voordat je gaat varen.
Die motoren hebben niks te lijden gehad,altijd op een vaste toerental gevaren.
Ik maak me voorlopig geen zorgen met mijn Indenor.
Want waarom zou je iets gaan vervangen dat nog mooi loopt?
Maak wel een proefvaart,en probeer de motor even uit.
Als dat van de verkoper niet mag of er kans niks,dan laat dat schip maar gaan.
En dacht je dat al die plezierboot vaarders , die nog varen met die oude Indenor motoren met angst en beven aan het varen waren,en zich massaal storten op hermotorisering? Ik geloof er niks van.
Manuals Peugeot-Indenor.
http://www.motoren.ath.cx/menus/peugeot.php