Het lager wordt gesmeerd via een aftaking bij het waterinjectiepunt van de uitlaat.
Bovenstaande is een zin uit de eerste posting van deze draad.
Een aftakking van het eerste punt van de uitlaat.
Is het water dan al door de motor,cq warmtewisselaar geweest?
Ik kan me voorstellen dat het dan warm water is.
En warm water spoelt siliconenvet gemakkelijker weg,dan koud water.
Of moet dat lager "gesmeerd" worden met warm water.
Ik heb het niet,dus ik kan daar geen oordeel over vellen.
Maar vreemd vind ik het wel,dat iets met warm water beter "smeert",dan met koud water.
Koud water is "dikker" dan warm water,dus zou koud water beter zijn,logisch geredeneerd.
Irritant ja,kan ik me voorstellen.
i.i.g heb ik weer wat geleerd.
Geen watersmering dus, gewoon een gland met een vetkoord en een vetnippel op de stopbus.
En beetje werk is niet verkeerd,kom je ook nog eens onderin het schip.