Via oliepeilstok olie gevuld

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Via oliepeilstok olie gevuld

Berichtdoor Sunny » 23 Jul 2016, 01:47

Duidelijk,
Ik zal eens checken of die koperen ring er zit, ofwel even losdraaien en dan bij schroefdraad checken. Deze is dus niet vervangen. De oude volstaat indien in goede staat?
En het rubberen ringetje van de oliepeilstok is dan weer een andere. Dubbel check
Sunny
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 29 Apr 2016, 20:46
ligplaats: Drenthe
info:

Re: Via oliepeilstok olie gevuld

Berichtdoor Marie Christina » 23 Jul 2016, 08:56

Kijk eens aan, Eagle.
Dát is tenminste info waar Sunny verder mee kan.
[duimpje]
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Via oliepeilstok olie gevuld

Berichtdoor Sunny » 25 Jul 2016, 16:18

Beide ringen zijn aanwezig. Dank voor de reminder eagle.
Ik heb net de carterventilatie dop weer geopend omdat ik dacht dat die niet helemaal dichtgedraaid was omdat er wat olie om de dop zat en schroefdraad nog zichtbaar was. nu krijg ik de dop niet verder dicht gedraaid lijkt meer op een soort van klik systeem waar 2 uitstekende gedeeltes ergens in gedraaid worden. Ik ga er vanuit dat dit voldoende is. De olie neem ik even aan van het eropschroeven en verversen van de olie. Rubberen ring zit er nog dus dat kan het niet zijn. Ik heb de rand schoongemaakt en even aanzien als ik weer ga varen.
De slang die op deze carterventilatie zit kun je er zo uit halen. Geen bevestiging oid. In het gat van de deksel zit een heleboel troep!! Althans dat dacht ik. Maar bij nader inzien lijkt het op soort van gaas? Hoort dit er? Of moet ik dit eruit halen. Foto volgt nog als ik thuis ben.
Sunny
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 29 Apr 2016, 20:46
ligplaats: Drenthe
info:

Re: Via oliepeilstok olie gevuld

Berichtdoor Sunny » 25 Jul 2016, 16:25

Kans gehad om via tel te uploaden

Afbeelding
Afbeelding





Kan ik meteen even foto meepakken of ie goed erop zit

Afbeelding
Sunny
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 29 Apr 2016, 20:46
ligplaats: Drenthe
info:

Re: Via oliepeilstok olie gevuld

Berichtdoor eagle » 25 Jul 2016, 18:38

De olievuldop heeft een sluiting die lijkt op die van een radiatordop; In de juiste stand insteken (de twee lippen in de twee uitsparingen), en dan ongeveer een kwartslag rechtsom draaien.

Dat rubberslangetje wordt domweg op het pijpje van de dop gestoken. Het andere einde steekt in het luchtfilterhuis van cilinder 2. Pijpje wordt vanzelf vastgezogen.

De "troep" in de dop is staalwol; Dit zorgt voor scheiding van carterlucht en olie; De lucht gaat er doorheen, naar het luchtfilter, en de olie zakt terug in het carter.

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Via oliepeilstok olie gevuld

Berichtdoor Sunny » 25 Jul 2016, 21:19

thanks eagle ben weer gerustgesteld! Dan is dit gedeelte in orde.Fijn, waardeer de feedback.

Ik ben nu aan de volgende halte begonnen, tevens ook mijn laatste. Thermostaat en behuizing. Daar wijd ik zo een nieuw topic aan. Aangezien het niks meer met dit onderwerp te maken heeft. Wordt vervolgd.
Sunny
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 29 Apr 2016, 20:46
ligplaats: Drenthe
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten