door eagle » 06 Jul 2016, 19:25
jazeker!
De cilinderconstructie is anders.
Bij de MD2B loopt de zuiger in de casting, dat is het vierkante gietstuk waarvan er twee op de krukkast staan.
Bij revisie wordt er opgeboord, en de zuiger wordt vervangen door een met overmaat. (kan twee keer..)
Deze cilindercastings hebben een voetpakking. (meerdere diktes ivm compressieverhouding)
De koppen hebben 6 kopbouten; 4 x M12, 2x M10
Zowel Dynastart als ook startmotor komt voor.
Stopzetter is de toerenheboom-aanslagbout; Die is verend. Een tweede kabel trekt de hefboom tegen de veer in, naar'0" toeren.
Impellerpomp is johnson F35, kleine as, flensmontage met pakking, deksel 6 boutjes, inchmaten; As 1/2" (12,7! )
Handstart is anders.
Keerkoppeling is type RB.(alleen de laatsten hebben de MS)
Vermogen: 25 PK
Bij MD 11 zijn er natte bussen (liners)
Bij revisie wordt de liner en de standaard zuiger vervangen. (geen overmaat leverbaar)
Geen voetpakking, maar 'o' ringen .(hoge temp versie!) Shims voor compressie-afstelling.
4 kopbouten M12
Altijd startmotor en dynamo SEV marchal 35 A borstelloos.
Stopzetter door drukstift tegen de regelstang richting 'o' gr
Impellerpomp F35 grote as, kikkermontage met 'o' ring. Deksel met 4 boutjes. Metrisch, as 12mm!
Latere geen handstart meer, en ook geen decompressiehandle.(dan alu kleppendeksel i pl v gietijzer)
Altijd Kk MS. (MD 11D: Kk MS2/7gr.)
Vermogen: 23 PK
Fundatiematen zijn anders!!
En nog kleine details..
Gr, Eagle