peugeot indenor 6 cilinder

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: peugeot indenor 6 cilinder

Berichtdoor kajoe » 16 Mei 2016, 09:40

bij de firma bakker ijlst ligt mijn indenor 6-90 op de wal, goed voor onderdelen.
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: peugeot indenor 6 cilinder

Berichtdoor Marie Christina » 16 Mei 2016, 09:44

varg schreef:

Die afwijking had ik ook toen ik nog een Russische motor had. Na een jaar of wat Yanmar kijk je nog twee keer per seizoen op je meters. Alarmen werken dan echt beter!
Arnold[/quote]
Ik meen het serieus: ik heb die afwijking écht.
Ik doe het in mijn uiterst betrouwbare Japannertje waarmee ik naar de boot rij ook.

Overigens: ik zag die oliedruk zakken, en op het moment dat ik de motor uitzette ging vlák voordat ik de stopknop omhoog trok het zoemertje pas.
Dus ik denk dat niet óf een meter óf een zoemer het antwoord is.
Een combinatie lijkt mij het beste.

Maar ja, die ruimte moet je maar net hebben, natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: peugeot indenor 6 cilinder

Berichtdoor Marcel010 » 16 Mei 2016, 13:21

Sowieso is een zoemer is verstandig, maar ik monteer ook een meter voor de oliedruk.
En ook voor de watertank, de olietemperatuur e.d.
Meters hebben ook gewoon een hoog gadgetgehalte, informatie is altijd leuk 8-)
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: peugeot indenor 6 cilinder

Berichtdoor vuuren1 » 16 Mei 2016, 22:06

Ik zou overal meters op zetten en een wachtdoend scheepswerktuigkundige inhuren om de boel in de gaten te houden.

Oliedruk valt nooit weg als er olie in een motor zit (behalve als je iets fout hebt gedaan of er koelerslangen van 30 jaar in het systeem zitten).
In een auto zit behalve een onopvallend lampje niks en ik zie er weinig langs de kant staan met een leeg carter.

Bij mijn Yanmar had ik helaas wel een temperatuurmeter en die ging zo naar 100-120 graden.
Dat bleek een slecht contact in de bedrading, de motor werd niet te heet maar het gebeurde wel ongeveer om de dag op vakantie (en op grote rivieren).
Ik heb nu nog stress van die rotmeter..

Het meest nuttige is m.i:
Lampjes en een zoemer voor koelvloeistof, oliedruk en een 70 graden vooralarm in het natte uitlaatsysteem.
Verder niks behalve een accumonitor.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: peugeot indenor 6 cilinder

Berichtdoor zoran » 22 Mei 2016, 21:20

ik heb een XDP 6.90
wie kan me vertellen waar kan ik nieuwe luchthapper (Filter) bestellen,
ik heb een kapotte, die was gelast en kan niet meer goed vastgezet worden op de luchtinlaat,
gr,
Zoran
zoran
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 23 Mei 2015, 16:48
ligplaats: Zaandam
info:

Re: peugeot indenor 6 cilinder

Berichtdoor luukie25 » 22 Mei 2016, 21:23

Indenor Retro levert alles nog. Goede ervaring mee, wel een zaak ik Duitsland en dus een dure verzending. Zelf heb ik het naar kennissen in Duitsland laten sturen.
luukie25
 
Berichten: 136
Geregistreerd: 27 Sep 2015, 12:44
ligplaats: Aalsmeer
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten