Inlaat ploft

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Inlaat ploft

Berichtdoor christiaanschoon » 08 Apr 2016, 18:05

Heb vandaag de kleppen gesteld en waren er paar bij die te strak stonden maar het probleem is niet over en heb ook wd40 gebruikt maar ook dat is helaas niet geholpen
Dus dan zou de kop er af moeten?
En zou het een probleem zijn als ik zo door blijft varen
christiaanschoon
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 Apr 2016, 17:53
ligplaats: Werkendam
info:

Re: Inlaat ploft

Berichtdoor vuuren1 » 08 Apr 2016, 23:15

Duidelijk.
Door varen met een lekke klep verergert de situatie en als er brandstof wordt ingespoten en niet wordt verbrand dan lost dat je smeerfilm op de cilinderwand op met als gevolg dat de zuiger gaat vreten.

Eerst compressie meten alvorens meteen de cilinderkop te demonteren.
Dan weet je waar het zit en bij een lage waarde moet de cilinderkop er af.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Inlaat ploft

Berichtdoor christiaanschoon » 09 Apr 2016, 06:41

Oke dan ga ik eerst de compressie meten en dan veder kijken
christiaanschoon
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 Apr 2016, 17:53
ligplaats: Werkendam
info:

Re: Inlaat ploft

Berichtdoor dennis » 26 Apr 2016, 13:18

ik wil je niet laten schrikken, maar het lijkt nogal op het probleem wat ik had (om636), een ploppend geluid uit de lucht inlaat, en onder lage toeren trilde de motor.
bleek een kapotte koppakking te zijn,
dennis
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 20:02
ligplaats:
info:

Re: Inlaat ploft

Berichtdoor christiaanschoon » 11 Jul 2016, 20:42

De motor licht in de oude ijzer bak en heb er 1 van de leger gekocht en die loop super
Me natte uitlaat was lek en daar door heeft er water op gekomen op de zuigers en de kleppen en daar door is alles kapot gegaan en ook de zuiger
christiaanschoon
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 Apr 2016, 17:53
ligplaats: Werkendam
info:

Re: Inlaat ploft

Berichtdoor vuuren1 » 11 Jul 2016, 21:04

Dan heb je dat moeten merken tijdens het starten.
Water op de zuiger(s) is niet samendrukbaar en doet de motor bokken tijdens het starten.
Doorstarten heeft vaak als resultaat dat er 1 of meer drijfstangen krom worden.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten