corrosie in motor door watergekoelde uitlaat

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: corrosie in motor door watergekoelde uitlaat

Berichtdoor varg » 03 Dec 2016, 21:24

Ik heb al vaker met Hans (Vuuren1) van gedachten gewisseld over uitlaatsystemen en we kennen de standpunten. Maar één zaak moet me toch van het hart. Een droge uitlaat met 2 dempers (de zogenoemde ziekenhuis opstelling) is stiller dan de meeste natte uitlaten.

En inderdaad wordt het steeds lastiger betrouwbaar buitenwater aan te zuigen. Het water wordt helderder en ondieper. Er groeit meer en er wordt minder gebaggerd. Verder een milieu-puntje. Voor het winterklaar maken wordt nog steeds vaak de giftige antivries-soort gebruikt die ook niet altijd goed wordt opgevangen (dat geklooi met een emmertje onder je kont...). O ja, waterslag komt ook niet vaak voor bij een droge uitlaat!
Als je toch besluit tot een natte...monteer een water seperator zodat je niet dat nare braak-geluid hebt.
groet
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: corrosie in motor door watergekoelde uitlaat

Berichtdoor Klaver vier » 03 Dec 2016, 23:13

Ik ben het met je eens Arnold een droge uitlaat had ik op de vorige boot,en dan zij iedereen wat loopt dat mooi,was dan wel een acht cylinder met aan elke kant een grote demper maar het geluid is veel mooier
Nu een 6 cylinder met water op de uitlaat,maar lang niet zo'n mooi geluid,terwijl de motor heel mooi regelmatig loopt.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten