Gezien de zeer lage prijs van een EHP B op dit moment en de eenvoudige eisen die je aan het systeem stelt zou ik het nog een keer in overweging nemen.
sogna mi schreef:dat is inderdaad precies wat ik bedoel, gewoon kleine correcties uitvoeren ... op langere tochten a la randmeren... ijsselmeer . Mischien langzaam varend op een niet te drukke vecht of de lange kanalen van de polders.
manouvreren op de kleine ruimte / sluizen lijkt mij meer voor het stuurwiel.
Je kunt een aardige inschatting maken aan de hand van de stuurcorrecties die je met je huidige stuursysteem op dergelijke trajecten maakt.
Uitgaande van het feit dat je schip goed op koers blijft en je stuurcorrecties een kwartslag (stuurrad) of minder zijn dan kun je berekenen hoeveel tijd de EHP B nodig heeft om die correctie uit te voeren.
Bij een maximale correctie (kwartslag van de 4210) heeft de EHP B pomp nog geen seconde nodig om dezelfde hoeveelheid olie te verplaatsen.