Addink12 schreef:Overigens is er geen waterlock aanwezig .
Ik denk dat jij niet begrijpt wat een waterlock is.
Een waterlock is een doos of pot,die tussen de uitlaat van de motor en de uitgang van de uitlaat gemonteerd zit.
Een soortgelijke als de volgende dus.
http://www.sheridanmarine.com/product/v ... ting-inletHij kan er echter anders uitzien.
Achter op de uitlaat,loopt via en slang het koelwater van de warmtewisselaar via de uitlaatslang en de waterlock en de rest van de uitlaatslang weg naar buiten.
In dat laatste tussenstuk,wat ook als demper van de motor fungeerd,kan rotzooi zitten wat op den duur gaat stinken.
Nu kun je het volgende doen.
Waterlock er tijdelijk tussen vandaan,geeft wel een bonk herrie want de demping valt weg,en op letten of dan de stank ook weg is.
SIs dat het feit,dan nieuwe kopen,of deze schoonmaken.
Of je kraan van de wierpot sluiten,de slang die naar de impeller loopt losnemen bij de wierpot,en de slang in een fles of emmertje met schoonmaak azijn hangen,en die emmer leegzuigen via de impeller.
Dan gaat alles door je warmtewisselaar,want daar kan de stank of rottigheid ook zitten.
1 ding is wel duidelijk,ergens zit er een hoop rottigheid,letterlijk en figuurlijk,dat deze stank veroorzaakt.
Na een poosje gebruik van de motor wordt dat gedeeltelijk weggespoeld,en de volgende keer na starten ruik je het weer.