Pagina 2 van 3

Re: diesel tank

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 20:40
door sinty

Re: diesel tank

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 20:42
door sinty
hier kan je denk ik zien hoe het oorspronkelijk zit , als het hopelijk dezelfde motor is

Re: diesel tank

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 20:51
door Klaas
Het is de zelfde motor maar eigelijk laten ze net niet die kant zien welke ik graag zou willen zien, hoe het dus gemonteerd zit. Maar we zoeken verder.

Re: diesel tank

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 20:54
door sinty
ik weet t bijna zeker dat hij op het filter gaat , ik probeerde iets te vinden voor je zodat het kon zien, maar ze staan inderdaad net aan de verkeerde kant

Re: diesel tank

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 20:55
door Klaas
Maar als dat zo is dan heb ik geen retour nodig, als ik het goed begrijp, en kan dat de oorzaak van het ineens lekken van de pakking niet zijn.

Re: diesel tank

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 21:05
door fox4you
Je ziet toch duidelijk de retour naar het filter zitten.
Afbeelding
Ziet het er bij jou ook zo uit als op het plaatje?

Re: diesel tank

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 21:12
door Klaas
zal even kijken, maar het is de zelfde motor, dus ik ga er wel vanuit. zal zo ff heen lopen om het te vergelijken

Re: diesel tank

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 21:20
door bassie77
Je ziet inderdaad de retourleiding duidelijk zitten. Via de verstuivers naar de filter. Dat is precies dezelfde situatie als bij mij.

@7kinderen, als het bij jou ook zo zit, dan is een retour richting tank toch wel wenselijk lijkt me.

Re: diesel tank

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2011, 22:33
door freekw
Toen de Albin bij mij er in zat,was er geen retour aangesloten op de tank of dieselfilter(externe filter)

Re: diesel tank

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2011, 00:37
door vuuren1
Ik zal je uit de droom proberen te helpen:
Er bestaan twee dingen:
Een lekolieleiding en een retourleiding.
Die twee kreten worden heel vaak verkeerd gebruikt.

Iedere dieselmotor heeft een lekolieleiding omdat hij anders gewoon binnen 1 minuut stopt en nooit meer (of na lange wachttijd zeer kort) loopt.
De lekolieleiding zit boven op de verstuiver en loopt of terug naar een filter of naar de tank.
Iedere verstuiver lekt een weinig dieselolie langs de naald en dat moet ongestoord weg kunnen.

Alle tegenwoordige dieselmotoren hebben een doorpompsysteem met een retourleiding.
Ofwel: De opvoerpomp geeft een stuk meer brandstof dan er nodig is en dat teveel moet -retour- de tank in.
De reden van dit doorpompsysteem is dat de motor deels zelfontluchtend is, koeling van de brandstofpomp bewerkstelligt en in bepaalde gevallen betrouwbaarder is bij kleine aanvoerproblemen.

Als deze Albin goed draait zal de lekolieleiding naar het filter terug gaan (niet naar de tank omdat daar geen retour aanwezig is).
Dan is er dus geen probleem.