Ik heb de originele Indenor bijbels en die geven aan dat vlakken in de basis niet mag.
Wel als je de wervelkamers er uit haalt maar daar moet je niet aan beginnen als het niet echt nodig is.
Het verhaal over frezen of slijpen is in jouw documentatie heus precies verkeerd:
Een frees bestaat uit een verzameling beitels (een eenvoudige cilinderkop frees machine uit 1 beitel..).
Die beitelpunten slaan vanaf het zachtere aluminium ineens tegen de harde voorkamers aan waardoor ze los komen te zitten.
Een slijpsteen (die je met beleid instelt) raakt het volledige oppervlak en slaat geen voorkamers los.
En geeft ook geen (grove) groeven zoals een frees wel doet.
De rubber pezen zijn vanaf ca.1957 van rubber geweest en de allerlaatste serie had droge voeringen.
Papier is nooit toegepast als voeringafdichting bij de Indenor dieselmotoren, wel bij de benzine motoren (o.a. Peugeot 204, 304).
De dieselmotoren zijn begonnen met 1850cc en aldoor aangepast tot de laatste van 2500 cc.
Bij de latere serie was er geen ruimte meer in het blok voor natte voeringen en werd het 1 gietstuk zonder losse bussen.
Het is in de tijd een ander blok geworden maar de basis bleef die van voor 1960, doorlopend tot net in de jaren 80 (bv. Ford Sierra).