Als er op dit forum over 1 motor het meeste is geschreven is het wel de Indenor diesel met water in het carter...
Dat het hier een kielkoeling uitvoering betreft maakt het al een heel stuk gemakkelijker omdat er geen water in de buurt van de motor komt (behalve misschien teveel bilgewater..).
Dus als de koelvloeistof netje op niveau is en blijft zal het van buitenaf (bilge?) moeten komen.
Dat de olie geemulgeerd is betekent dat de motor mét water in het carter moet hebben gedraaid, dat hoeft niet meteen een ramp te zijn.
Ik zal nooit adviseren om echt geld in een oude Indenor te stoppen, dat wordt op termijn een bodemloze put.
Ook reviseren oid of een ander Indenor kopen valt onder deze noemer.
M.a.w: Deze motor spoelen met nieuwe motorolie.
De motor en filter aftappen, vullen, onbelast warm draaien, weer aftappen en vullen, onbelast 2 uur draaien met de cartervuldop er af, dan kan de motor uitdampen, daarna filter vervangen en weer vullen.
Dan de boel goed in de gaten houden en na een aantal uren varen het filter en de olie vervangen.
Goede kans dat het gewoon goed komt en niet geprobeerd is zeker mis.
Ververs als alles goed blijkt de koelvloeistof ook eens helemaal en voeg preventief Bar's Leaks origional toe (1 blikje is ongeveer goed voor 10 liter koelvloeistof -> korrels goed fijnmaken!)