door vuuren1 » 03 Mei 2016, 00:18
Dit is ook een discussieforum en dan bespreek je onderling ook technische details.
Onze Rebel leest mee en zal het wellicht spannend vinden wat er uit de discussie komt.
Dit is een leuk project als iemand goed kan sleutelen en 'weet wat hij weet en weet wat hij niet weet'.
Daarover praten we dan.
Als iemand die kennis niet heeft zal ik nooit aanraden om een dergelijke motor overhoop te halen.
Dan is het echt tijd om die motor op de hoop te gooien.
Maar.. Als je handig bent, tijd hebt, het geheel kan overzien en het als een uitdaging ziet zou ik hetzelfde doen: Uit elkaar halen, beoordelen, informatie inwinnen, er over schrijven en proberen die motor weer bij de mensen te brengen.
Als het niks wordt heb je veel ervaring opgedaan, veel geleerd en toch met een hobby bezig geweest met beperkte kosten.
Toen ik (prive) mijn eerste Indenor diesel met problemen had bestond er nog geen internet en liep ik aan diverse kanten vast.
De wereld was erg klein en toen was er niet te koop wat er nu na 35 jaar nog wel te koop blijkt te zijn (internet!).
Toen hield het op en moest ik aan een nieuwe motor.
Daarmee ging het leerproces verder omdat het een eerste serie was en zo goedkoop mogelijk: Er zaten diverse fouten in de samenstelling.
Weer veel van geleerd..
Spannend wat Marcel van deze schademotor gaat maken en wat er uit komt.
Groet, Hans van Vuuren