daf 475 verstuivers vervangen( waar opletten )

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

daf 475 verstuivers vervangen( waar opletten )

Berichtdoor wilco » 14 Jan 2015, 21:49

een goeden avond me eerste vraag voor het eerst op deze nuttige en voor al leuke site is....
ik ben al 5 in het bezit van een half open rondspant (platbodem) kotter van 10 meter met een daf 475 6 cill dieselmotor met een cav dieselpomp met een regulator
nu mijn vraag ik zou de verstuivers willen laten reviseren ,maar zijn die er een beetje makkelijk los/uit te krijgen ?, en heb je er een verstuivertrekker voor nodig.......en volgende week ga ik even naar de kleppen kijken , kijken of die nog goed staan
( maar eerst even een kleppendeksel pakking bestellen)
heb iemand in 1 van deze klussen ervaring. ..zou u me dan kunnen vertellen waar ik moet opletten......zo dat ik niks verkeerd doe en kapot maak.

mvg wil
wilco
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 Jan 2015, 21:00
ligplaats: denhaag
info:

Re: daf 475 verstuivers vervangen( waar opletten )

Berichtdoor Mea Vota » 15 Jan 2015, 00:01

Hallo Wilco,

Ervaren ben ik niet, maar toevallig heb ik drie weken geleden die verstuivers van mijn 475 gehaald ( ook om ze na te laten kijken ) , dit ging probleemloos, zonder trekker.
De aansluitstukken van de leidingen naar verstuivers was een heel ander verhaal. twee zaten moervast en zijn nog niet los.
Ik moest de pakkingen van het uitlaatspruistuk vervangen, heb de inlaat dus ook los moeten halen.
Uiteinderlijk heb ik op de CAVpomp de verstuiverleidingen los gedraaid en konden de verstuivers eruit.
Een complete pakkingset voor de kop van de motor had ik al aangeschaft, daar zaten ook nieuwe brandplaatjes voor de verstuivers bij.


Groet,

Erik
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:

Re: daf 475 verstuivers vervangen( waar opletten )

Berichtdoor wilco » 18 Jan 2015, 14:29

ja bedankt voor de info ,want in de handleiding zie je een trekker, maar toen ik de boot kocht heb ik de verstuifertreker weggegooid om dat ik egt geen idee had wat voor ding het nou precies was, en heb nog meer gereedschap weggegooid (egt dom he) maar is gereedschap van voor mij tijd (antiek) muwhahah
wilco
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 Jan 2015, 21:00
ligplaats: denhaag
info:

Re: daf 475 verstuivers vervangen( waar opletten )

Berichtdoor wilco » 18 Jan 2015, 14:35

het wil nog wel eens helpen om het teverhitte ......bij mij zat het ook egt vast de leiding, ik zat er ook mee teklooien niet normaal zeg, maar met een beetje lompe kracht liet hij los (toen dag ik egt dat hij brak)
wilco
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 Jan 2015, 21:00
ligplaats: denhaag
info:

Re: daf 475 verstuivers vervangen( waar opletten )

Berichtdoor aquanaut » 18 Jan 2015, 15:09

wilco schreef: (egt dom he) maar is gereedschap van voor mij tijd (antiek) muwhahah

Ik weet niet hoe oud of jong je bent, maar als je aan een motor gaat werken van voor jouw tijd, is het logisch dat hier ook gereedschap van voor je tijd bij hoort!!
Blij dat je deze actie zelf classificeert!

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten