nu voor de tweede keer in 700 uur ,...
nieuw gemonteerd Nanni 5.250 5 cil met tmc 345a
1e keer demperplaat stuk (ook koppeling stuk) na 285 uur , oorzaak defecte borgring in koppeling hetgeen kennelijk sporadisch vaker voorkwam bij de tmc uit die serie bj 2005.( had wel stevige grondberoering gehad in de hargervaart NH)
Nieuwe koppeling er achter en nieuwe demperplaat bij 285 uur waarbij ook nieuwe schroef gemonteerd, hierbij ook met Nanni dealer afgesproken dat we na 2 seizoenen de demperplaat zouden inspecteren.
Nu dus de handel weer los en wat blijkt, ... weer demperplaat defect. Allemaal losse dropjes onderin van het flexibele element (vulkan plaat).
Het is mij bekend dat de 5 cil niet te langzaam mag draaien ivm oneenparigheid, en ik heb het stationair toerental dan ook geijkt op 825 tpm. Ik laat de motor zelden in zn werk staan stationair maar meestal iets er op 900/1000 tpm dus denk dat dat probleem het ook niet is.
Nanni heeft weinig ruimte over in het vliegwielhuis voor een verzwaring, ik kom tot een schijf van max 24cm en 10 mm dik dus rond de 4,5 kg extra waarvan ik weet dat dat niet genoeg is.
Ik zal de stelbout voor veerdruk nu iets terugdraaien in de tmc 345 waardoor schakelen iets langzamer gaat, maar of dit het probleem oplost....geen idee.
Ik heb achter de tmc een dubbele flex koppeling centa agm waardoor ook daar de schakeling en overbrenging soepeler gaat ( werkt goed) maar toch weer de demperplaat.
is de 240 mm demperplaat gewoon niet sterk genoeg voor de Nanni ??