demperplaat stukgeslagen,..

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: demperplaat stukgeslagen,..

Berichtdoor sogna mi » 28 Sep 2016, 09:45

ik steek 1.20 mtr en dat was voor de hargervaart teveel.

het verzwaren van het vliegwiel door middel van de 4.5 kg verloopplaat is kennelijk genoeg geweest, de r en d plaat houd het wel vol.

ik moet zeggen dat de vulcanplaat ....hoewel die een goede naam heeft en erg duur is .... na bestellen van nieuwe demp rollen wel van erg lullig materiaal lijkt te zijn gemaakt..... de rollen dan he.
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: demperplaat stukgeslagen,..

Berichtdoor Onze tobbe » 28 Sep 2016, 11:15

.
Laatst gewijzigd door Onze tobbe op 23 Okt 2016, 19:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Onze tobbe
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 Aug 2016, 16:39
ligplaats:
info:

Re: demperplaat stukgeslagen,..

Berichtdoor vuuren1 » 28 Sep 2016, 23:37

Ik kijk naar de specifieke situatie.
Bij een TMC 60 (mechanisch) ging er van alles stuk en los met de standaard demperplaat van Vetus.

Dintra adviseerde een bepaalde demperplaat van R&D en daar was ik het niet mee eens omdat het een erg hard schakelende koppeling is.
Dan doet de fase 1 demping niks en slaat meteen door naar fase 2.

Dus de meest zware R&D gekozen die nog past.
Dat gaat wel goed.

Bij een TM345 is het makkelijker om dergelijke problemen op te lossen.

Vulcan is in de beroepsvaart een topmerk en R&D volmaakt onbekend.
Bij een onvoldoende zwaar vliegwiel zal uiteindelijk alles stuk gaan.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten