Leidingen CAV-brandstofpomp??

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Leidingen CAV-brandstofpomp??

Berichtdoor Mea Vota » 27 Dec 2014, 03:54

Hallo,

Daar ben ik weer met een lekenvraag :D
Vanaf mijn brandstofpomp lopen twee leidingen naar het inlaatspruitstuk.
Waarvoor zitten die daar precies?
Ik heb het serie/typenummer e.d. op de foto gezet om het type pomp op internet te kunnen vinden, er staat een hoop info online, maar echte antwoorden kon ik niet vinden helaas.
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:

Re: Leidingen CAV-brandstofpomp??

Berichtdoor stentor950 » 27 Dec 2014, 15:00

Heb je ook een foto?
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Leidingen CAV-brandstofpomp??

Berichtdoor stellamaris » 27 Dec 2014, 15:31

Beste Mea Vota,

Ik weet niet wat je op de foto hebt gezet , maar dat is niet leesbaar op het net!
Als het een CAV brandstofpomp is welke op een Daf 575 is gemonteerd dat zijn dat de leidingen welke voor het vacuum zorgen dat deze pomp nodig heeft om zijn functie uit te kunnen oefenen
Voorzichtig mee omgaan het kleinste lek leidt tot grote storingen . Dit komt weinig voor , schoonhouden is het belangrijkste en tegen trilliingen beschermen .
Tip: Als je een vacuum gestuurde CAV pomp hebt. Zorg dan voor voldoende smering , het is een separaat cartertje waarin minimaal 250 CC motorolie moet zitten . Er is een ronde vuldop op gezet , losschroeven en zolang met een olie spuit vullen tot het 8 mm leidinkje dat met een bocht naar beneden wijst overloopt, Doorgaan met vullen tot dat er geen dieselolie maar smeerolie uitkomt.
Succes
vriendelijke groet
Stella maris
;)
stellamaris
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 05 Jan 2012, 11:08
ligplaats:
info:

Re: Leidingen CAV-brandstofpomp??

Berichtdoor vuuren1 » 27 Dec 2014, 23:07

De verschildruk in die leidingen verzorgt het gewenste toerental van de motor, ofwel het is de aansturing voor de (vacuum) regulateur.

Zoals stella maris schrijft geeft een weinig lekkage allerlei rare en vreemde toerentalproblemen, dat kan overigens ook lekkage zijn van verouderde menbranen in de pomp en/of een luchtklepstang met slijtage.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Leidingen CAV-brandstofpomp??

Berichtdoor Mea Vota » 28 Dec 2014, 01:13

Bedankt mannen!!

Weer iets geleerd vandaag.
Er mankeert overigens niets aan de pomp, maar ik moest in- en uitlaatspruitstuk eraf halen om de pakkingen te vervangen en een afgebroken bout uit te boren, toen zag ik de leidingen zitten.

Groet,

Erik
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten