Pagina 5 van 5

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2019, 12:54
door aquanaut
Aan de basis afgescheurde impeller bladen duidt vaak op een flow probleem.
Bij normale slijtage zie je een ander beeld.

Aquanaut

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2019, 19:09
door Yep
Thanks Aquanaut.
Ik heb echter gecheckt:

- Wierpot
- Slangen/RVS pijpen
- Doorlaat warmtewisselaar motor
- Doorlaat warmtewisselaar hydrauliek
- Mengstuk uitlaatgassen en waterinjectie
- Uitlaatgasslang in orde

De motor kort laten draaien met
Alle eerdere impellers waren ook na een jaar met 250 uur vrij ok.
Maar wisselen doe/deed ik uit voorzorg sowieso elk jaar

Ik ga:

- De huidige nieuwe impeller van hetzelfde (B-)merk monitoren
- Bij de volgende trip kijken of er nog steeds stoom is

Wordt vervolgd.

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 19 Sep 2019, 19:16
door Yep
Ik heb de afgelopen weken ca. 150 uur gevaren waarvan een deel op zee.
En vanwege stroming hier en daar regelmatig ook flink wat toeren gemaakt.
In de eerste dagen heb ik vanwege de 2 eerder defecte impellers (B-merk) dagelijks de nieuwe (A-merk, Johnson) impeller gecheckt.
Net, inmiddels weer 'thuis', heb ik nog even het dekseltje eraf gehaald.
En, de impeller is nog in topvorm en onderweg geen stoom mogen ontwaren.
Mijn les: Nimmer een B-merk impeller meer.

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 20 Sep 2019, 07:27
door Amersfow
Same here; ik heb eens een B-merk impeller in een Sole motor gestopt. Zag er uiterlijk exact hetzelfde uit, maar het ding was niet zelfaanzuigend. Bleek uiteindelijk dat hij 1 mm minder hoog was. Mijn les, voor impeller altijd origineel gebruiken.