Pagina 4 van 5

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 02 Nov 2014, 21:53
door m-bosch
vuuren1 schreef:Wel twee O-ringen, die dichten ook af en zou je als pakking kunnen benoemen.

@Mart,

Er is naar 1 motor gekeken en niet naar de andere?
De andere zal wellicht dezelfde zaken vertonen zoals te geringe klepspeling en oude koelvloeistof.


Bedankt voor de tip de andere laat of ga ik ook zeker controleren.

Mart

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 02 Nov 2014, 21:58
door m-bosch
eagle schreef:Op de TMD 41D zit Turbo 860916.

Daar zitten geen "pakkingen" in...

Op de faktuur staan de part-numbers van de vervangen delen; Interessant om te weten..

Gr, Eagle


Dit vind ik altijd een nadeel wanneer ze een bepaald onderdeel meenemen en later weer monteren dan blijft het altijd afwachten wat ze eraan gedaan hebben.

Mart

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 03 Nov 2014, 00:26
door laserdevil
Dit vind ik altijd een nadeel wanneer ze een bepaald onderdeel meenemen en later weer monteren dan blijft het altijd afwachten wat ze eraan gedaan hebben.

Dat mag geen nadeel zijn.
De vervangen onderdelen moeten ze er normaal bij doen als garantie dat het vervangen is.
Normaal doen ze het dan ook in de verpakking waar ze de nieuwe onderdelen uitgehaald hebben , als die aanwezig is.
Bovendien heb je ook een reparatie garantie termijn.
Dus mocht zich wat voordoen kun je daar nog altijd aanspraak op maken.
En bedrijven kunnen zich tegenwoordig niet zo'n onzin permitteren , daar ze zich zo uit de markt gooien.
Vooral omdat de consument mondiger is geworden , en bad news travels very fast , dankzij de huidige communicatiemiddelen.

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 03 Nov 2014, 22:10
door vuuren1
Ik ben er voor om oude onderdelen mee terug te leveren en er een uitleg bij te geven maar dat gebeurt bij andere bedrijven gemiddeld erg weinig.

Een klant wil graag gespecificeerd zien waar hij zijn geld aan uitgeeft
Een een factuur met een omschrijving zoals "diverse werkzaamheden" en dan een bedrag komt nog vaak voor.

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2019, 17:55
door Yep
Weliswaar een oud draadje maar hier hetzelfde.
Koelvloeistoftemperatuur in orde maar bij vol 'gas' waterdamp uit de uitlaat.
Adhv de tips in dit topic maar eens aan de slag gegaan.
Uiteindelijk heb ik ook de impellerdeksel eraf gehaald en bingo.
Een blad helemaal weg en de andere geheel of gedeeltelijk gescheurd.
Het verdwenen blad heb ik gelukkig aangetroffen vlak voor de warmtewisselaar.
Ik denk (hoop) dat hiermee de oorzaak van de witte rook gevonden is.

Maar, die impeller (Johnson F7B-9 pomp) is slechts 30 uur jong.
Ofwel, bestaan er goede en slechte impellers?
En zo ja, welk merk te kiezen? Alvast dank.

Afbeelding

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2019, 18:27
door stefan
Na wat slechte ervaringen met alternatieve merk Impellers (technautic, allpa) koop ik alleen nog originele van hetzelfde merk als de pomp is. Sindsdien nooit meer gedoe gehad.
Wellicht dat toch de rubber kwaliteit, soepelheid of de passing net wat anders is dan het origineel??

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2019, 19:05
door Yep
Eensch, ik ga over op origineel.
Maar wat is origineel Johnson?
Ik kom uit op https://www.watersportaanbieding.nl/imp ... 77B-9.html.
Kan dat kloppen?

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 12 Mei 2019, 23:03
door stefan
Die site zegt origineel Johnson....

Ik vind in de allpa catalogus 3 mogelijkheden voor vetus/deutz DT(A) 64/66/67 motoren:
Vetus 00301
Jabsco 17937-0001
Johnson 66-09-1028BT-1

Die Johnson van jouw genoemde site lijkt er op maar qua nummer niet niet helemaal.... :-)

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2019, 00:58
door eagle
stefan schreef:Johnson 66-09-1028BT-1


Kleine correctie:

De 66 voorafgaand aan het nummer is een Allpa code die niet bij de rest, de Johnson code, hoort...

Gr, eagle

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2019, 10:59
door Yep
Top, ik ga ze bestellen.
Wel een klapje duurder dan eerst.
Maar of goed of niet zei moeders altijd.
Ze heeft gelijk.