Pagina 3 van 5

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 29 Okt 2014, 22:36
door m-bosch
Lucter schreef:
m-bosch schreef:Eind van de week komen ze van de Volvo Penta (Mulder Ridderkerk )kijken.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Nou dan is in ieder geval je portemonnee "opgelost",zonder forumhulp :D


Mulder uit Ridderkerk heeft het probleem opgelost en de prijs viel alles mee. De motoren gieren weer van blijschap en ik ook. Einde probleem.

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 29 Okt 2014, 22:42
door laserdevil
Mooi dat we na 3 pagina's alsnog naar de oplossing mogen raden.... :shock:

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2014, 19:04
door Klaver vier
Chrit.Het was een raadsel en het blijft een raadsel, ra ra wat was het nou.
En toen bleef het heel stil
Gr René ( De Stoere).

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2014, 20:07
door varg
Ik wil het eigenlijk gewoon weten, zullen we maar eens met Ridderkerk bellen?
Arnold

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2014, 21:56
door laserdevil
Ik ben niet nieuwschierig aangelegd , maar iedereen probeert hem te helpen , maar andere forumleden wil hij niet helpen , door de oplossing hier niet neer te zetten?
Dit riekt naar niet opgelost en ik kloot maar wat aan.
Als ik er naast zit , mag hij van mij rustig reageren , maar hier kan ik echt niks mee.

Arnold:
Gooi er eens een belletje tegenaan. ;)

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2014, 22:21
door m-bosch
De Stoere schreef:Chrit.Het was een raadsel en het blijft een raadsel, ra ra wat was het nou.
En toen bleef het heel stil
Gr René ( De Stoere).


Sorry dat ik vergat om de oorzaak te vermelden. Oorzaak was de turbo. Ze hebben er een nieuwe pakking in gezet. Ze hebben de oliekoellers nogmaals gecontroleerd, maar dit was reeds gebeurd. Ook hebben ze de kleppen gesteld .

groeten Mart

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2014, 23:55
door vuuren1
Welke pakking van de turbo??
Als het inlaatzijdig is dan is de laadlucht druk lager geweest en bij meer motorbelasting kom je dan lucht te kort.
En bij volgas had je dan zwarte rook / roet bij de uitlaat moeten zien.

Als er kleppen te strak stonden en lekken loopt de uitlaattemperatuur ook op. Als dat met stellen verholpen is heb je geluk dat er geen kleppen zijn verbrand.

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2014, 20:44
door m-bosch
vuuren1 schreef:Welke pakking van de turbo??
Als het inlaatzijdig is dan is de laadlucht druk lager geweest en bij meer motorbelasting kom je dan lucht te kort.
En bij volgas had je dan zwarte rook / roet bij de uitlaat moeten zien.

Als er kleppen te strak stonden en lekken loopt de uitlaattemperatuur ook op. Als dat met stellen verholpen is heb je geluk dat er geen kleppen zijn verbrand.


De turbo is gedemonteerd en zo in zijn geheel meegenomen. Naar mijn weten zijn er 2 pakkingen vernieuwd. De kleppen stonden volgens de monteur veel te strak. Bij sommigen kon de voelmaat er zelfs niet tussen. Zwarte rook heb ik nooit waar kunnen nemen.
Ook zat er volgens de monteur de koelvloeistof er veel te lang in. Deze was behoorlijk troebel en is ook vernieuwd.

groeten Mart

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2014, 22:02
door eagle
Op de TMD 41D zit Turbo 860916.

Daar zitten geen "pakkingen" in...

Op de faktuur staan de part-numbers van de vervangen delen; Interessant om te weten..

Gr, Eagle

Re: Witte waterdamp

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2014, 22:12
door vuuren1
Wel twee O-ringen, die dichten ook af en zou je als pakking kunnen benoemen.

@Mart,

Er is naar 1 motor gekeken en niet naar de andere?
De andere zal wellicht dezelfde zaken vertonen zoals te geringe klepspeling en oude koelvloeistof.