vuuren1 schreef:De eerste aanpak en de uitgevoerde controles lijken goed.
Tevens lees ik: De hoeveelheid water aan de uitlaten is hetzelfde.
Over blijft:
De keerkoppeling (wat is de temperatuur, is er verschil in temperaturen)?
Is de koelvloeistof temperatuur van beide motoren hetzelfde?
Een te hoge uitlaatgassentemperatuur door bv. een zwaar draaiende schroefas, vuil in de schroef of lekke kleppen.
nb.
Alles even controleren/meten met een infrarood pistool.
elrenegado schreef:je geeft deels zelf al aan waar de oorzaak ligt..
uitgaande koelwater is beduidend warmer, terwijl de motor temperatuur gelijk is.
wat dan precies het probleem is kan ik je ook niet vertellen, maar blijkbaar is er iets mis/anders bij de uitgaande kant waardoor het water warmer word NA de temperatuur sensor.
Ik heb een multimeter met temperatuurfunctie,
apparaatje koste maar een tientje of 5.
maar met zoiest (of nog beter een ir temp scanner) kan je dan per onderdeel kijken welke ineens veel warmer zijn en daar de oorzaak gaan zoeken.
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten