Startaccu

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Startaccu

Berichtdoor Barbaar » 21 Jan 2012, 16:05

Mijn startaccus zijn na 7 jaar op
De motor is een Deutz BF M 1012/E 90 pk
Ik kan niet meer zien welke accus er nu instaan
Bestaan er ook accus 24 v ?
Ik wil in elk geval onderhoudsvrij want ze zijn slecht bereikbaar
Barbaar
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 Jan 2012, 15:43
ligplaats:
info:

Re: Startaccu

Berichtdoor henkvd » 21 Jan 2012, 16:11

24 Volt accu's bestaan niet, het worden dus altijd 2 12 Volt accu's in serie om de benodigde 24 Volt te verkrijgen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Startaccu

Berichtdoor Frieslandvaarder » 21 Jan 2012, 16:49

henkvd schreef:24 Volt accu's bestaan niet, het worden dus altijd 2 12 Volt accu's in serie om de benodigde 24 Volt te verkrijgen.

Uhhhh, die zijn er wel maar een beetje groot, zwaar en duur, beter is idd 2 van 12 te nemen ja
Met vriendelijke groet
Frieslandvaarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 13:37
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats:
info:

Re: Startaccu

Berichtdoor Barbaar » 21 Jan 2012, 19:33

Ok 2 accus 12v maar hoeveel Amp?
Barbaar
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 Jan 2012, 15:43
ligplaats:
info:

Re: Startaccu

Berichtdoor sogna mi » 21 Jan 2012, 21:05

2 x red top van optima is genoeg, relatief klein en goed voor vele jaren probleemloos starten
laat u niet afschrikken door het relatief geringe aantal vermeldde AH. De startstroomcapaciteit is erg veel groter dan van conventionele onderhoudsvrije accu,s .
Ik start er een 5 cil Nanni kubota van 85 pk op ( 12v dus slechts 1 accu tje)
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: Startaccu

Berichtdoor vuuren1 » 21 Jan 2012, 22:10

Het adviseren van een goede accu is niet zo heel erg moeilijk, maar vergeet niet dat een startset (vaak) tijdens het laden samen moet werken met een serviceset voor het boordnet.
Vooral als er een wallader is aangesloten. De modernere walladers moet je instellen op het type accu.
In dat geval is het aan te bevelen om bij voorkeur eenzelfde soort toe te passen of een soort wat er qua eigenschappen dicht in de buurt komt.

Ook hier geldt weer dat er zeer waarschijnlijk een heel servicenet naast hangt waarvan we niet weten hoe het samengesteld is, welke accu's, welke lader(s), hoe geschakeld etc.

Onderhoudsvrij (zonder vuldoppen) is:
Lood-Calcium (VMF, AC-Delco, Vetus etc.)
AGM
AGM Spiraal (Optima)
Gel (niet geschikt om te starten)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Startaccu

Berichtdoor Barbaar » 23 Jan 2012, 09:35

De acculaders zijn van Mastervolt 24/50 Het zijn automaten Op de afstandsbedieningen zie ik Bulk Absorption Float
De accubanken zijn 4x12v 230amp calcium Dit 2x (Licht en service Omvormer staat op een aparte groep )
De motor heeft 2 dynamos
Hoeveel Amp heeft mijn motor nodig om te starten?
Jan
Barbaar
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 Jan 2012, 15:43
ligplaats:
info:

Re: Startaccu

Berichtdoor harry1 » 23 Jan 2012, 13:41

denk dat minstens 70Amp. meer dan genoeg is, mijn dieselauto heeft het in de motorruim ;)
harry1
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 22:16
ligplaats:
info:

Re: Startaccu

Berichtdoor vuuren1 » 24 Jan 2012, 21:46

Jan,
Feitelijk moet je het antwoord op deze vraag terug kunnen vinden in de documentatie van deze motor.
Ze staan ook wel in tractoren, dus een tractordealer raadplegen is ook een manier.
(je zette er niet bij of het een 4 of een 6 cilinder is)

Als alles door de Mastervolt lader geladen wordt zou ik dezelfde soort kiezen al er nu achter hangt (lood-calcium).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Startaccu

Berichtdoor Barbaar » 25 Jan 2012, 10:39

Mijn Deutz is een 4 cilinder Over het algemeen denkt men aan 12v
Als het advies 70amp is (12v) moet ik dan 2x70amp nemen?
De documentatie van mijn motor wordt ik niet wijzer van
Jan
Barbaar
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 Jan 2012, 15:43
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten