Dag allemaal,
Ik heb zelf ook een lekkende Cav brandstofpomp op een BMC motor, maar bij mij lekte het bij de pakking. Op de foto is te zien hoe de pakking wat naar buiten geduwd wordt. Ik heb het borgmoertje een paar slagen gegeven en nu lekt het nauwelijks maar de pakking komt er wel voor een deel uit.
Ik heb de draad gelezen maar eigenlijk is me niet helemaal duidelijk of ik de beide borgmoertjes helemaal los kan draaien, pakking een beetje terugduwen en het het dekseltje weer vastzetten met de 2 borgmoertjes.
Eagle schreef:
De boutjes waarmee de hefboompjes aan de asjes zitten hoeven niet los; De asjes worden in het huis axiaal geborgd doordat de bevestigingsbouten van de governor tevens als een raaklijn door in de asjes aangebrachte groeven lopen. Dus deze boutjes geheel uit het governor-huis verwijderen. Daarna kunnen de asjes uit het huis getrokken worden; Aan de armpjes trekken, en tegelijkertijd heen en weer draaien..
Let op! 1
Na demontage moet de pomp ontlucht worden; Bovenop de anti-stall-schroef zit de ontluchtschroef: Niet te vast aandraaien!!
Let op! 2
Zorg ervoor, dat de pakkingdikte onder het governorhuis dezelfde blijft, Indien niet, dan dient de anti-stall opnieuw te worden afgesteld, Draai de borgmoer dan niet te vast!!
Bij te vast draaien kan het ingeperste deel bovenin het governor-huis loskomen! Dit is niet te herstellen; Het huis moet dan worden vervangen..
Gr, Eagle
Mijn vraag is of ik op die manier de pakking terug kan duwen en vastzetten (zonder problemen te krijgen met de afstelling) of dat ik het ook zo kan laten? Is dat deel onder het dekseltje het governor-huis en moet dat eigenlijk vervangen worden zoals Eagle mailt?
Hoop dat jullie me wat adviezen kunnen geven.
Groeten,
Bart (is niet dezelfde Bart als degene die de oorspronkelijke vraag stelde