schroef keuze

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: schroef keuze

Berichtdoor Lucter » 15 Jun 2014, 15:46

Loze opmerking?

Begrijp me niet verkeerd, ik wens je van harte toe dat alles naar je zin is :!:

Maar jouw zin "kortom mijn ervaring met jooren scheepsschroeven is zeer positief te noemen" moet welhaast gebaseerd zijn op
een prettig telefonisch contact en vlotte postverzending, da's namelijk tot heden je enige ervaring met Jooren :D

Anders gezegd, je loopt een beetje voor de muziek uit :!:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: schroef keuze

Berichtdoor vuuren1 » 15 Jun 2014, 21:52

Inderdaad, eerst maar eens kijken wat de praktijk je vertelt.

Dhr. Hartog komt overigens bij Jooren vandaan.
Ik ben er goed geholpen (zonder een dure dame aan de telefoon) en het resultaat was prima.
Verder nog hele verhalen gehad over schroeven en de man bleek heel goed op de hoogte van alle technieken en mogelijke problemen.
Die dag kwam Amartech een stel schroeven brengen om aan te passen (amartech was destijds een topper in voortstuwingstechniek).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: schroef keuze

Berichtdoor quichot » 17 Jun 2014, 08:24

Beide firma's zijn deskundig en leveren prima werk. En niemand is zo gek om een 'dure dame' achter de telefoon te laten zitten om de rekeningen op te drijven. Een flauw, en niet ter zake doend argument. Het inhuren van een administratieve kracht is bij een zekere bedrijfsgrootte gewoon noodzaak om efficiënt en concurrerend te kunnen blijven werken. Terwijl iemand op de achtergrond de telefoon en de papierwinkel regelt, kunnen de vaklui met hun werk bezig blijven. Een ondernemer als @vuuren zou dat moeten weten. Gelukkig zijn er nog gezonde bedrijven die wél werkgelegenheid scheppen. Midden- en kleinbedrijf zijn nog altijd dé banenmotor van Nederland.
Maar goed.
Mijn schroef heeft Jooren niet alleen in één ochtend gedemonteerd en gerepareerd, precies wat die 'dure dame', midden in het hoogseizoen, al had ingepland en beloofd, maar er ook weer in eigen schroeflift ondergehangen.
Het enige dat een kwartiertje later floot toen de Jonge Willem de haven uitvoer was de schipper!
Afbeelding
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: schroef keuze

Berichtdoor Klaver vier » 17 Jun 2014, 09:24

Quichot.Ik ben het helemaal met je eens,en ze zijn ook goedkoper als diverse andere.
Het is net als bij mijn eigen bedrijf,mijn vrouw doet ook de administratie,en verdiend echt niet veel.
Zo gaat dat in familie bedrijven,allemaal de schouders er onder om te overleven.
Dit soort mensen houden wel de economie op gang,dat wordt nog al eens vergeten.
Jooren is gewoon goed is mijn ervaring.
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
 

Re: schroef keuze

Berichtdoor Lucter » 17 Jun 2014, 09:38

De Stoere schreef:Quichot.Ik ben het helemaal met je eens,en ze zijn ook goedkoper als diverse andere.
Het is net als bij mijn eigen bedrijf,mijn vrouw doet ook de administratie,en verdiend echt niet veel.
Zo gaat dat in familie bedrijven,allemaal de schouders er onder om te overleven.
Dit soort mensen houden wel de economie op gang,dat wordt nog al eens vergeten.
Jooren is gewoon goed is mijn ervaring.
Deze mensen in een slecht daglicht te zetten slaat nergens op,het zijn heel hard werkende serieuze mensen ,waar je goed afspraken mee kan maken.
Gr René ( De Stoere)


Volgens mij is er in dit topic niemand in een slecht daglicht gezet, vuuren sprak zijn voorkeur voor Hartog uit, thats it!

Broekerhaven juicht over Jooren zonder enige grond tot heden.
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: schroef keuze

Berichtdoor Klaver vier » 17 Jun 2014, 13:28

Lucter Ik weet het niet,maar als je zegt,De 19 duims schroef maakte een lawaai van heb ik jouw daar ( allemaal wervelings geluiden) waardeloos ding
Dan zeg je naar mijn mening niet veel goeds.
Maar dan moet je terug gaan zodat ze het kunnen verhelpen,en niet naar een ander lopen.
Ook door jouw wordt gezegd wacht het eerst maar af ,met andere woorden het zal wel niet goed zijn,je zegt het niet net als vuuren maar je suggereert wel dat het niet goed is.
Nogmaals ik ben meerder keren bij jooren geweest en altijd naar volle tevredenheid.
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: schroef keuze

Berichtdoor Lucter » 17 Jun 2014, 14:01

De Stoere schreef:Lucter Ik weet het niet,maar als je zegt,De 19 duims schroef maakte een lawaai van heb ik jouw daar ( allemaal wervelings geluiden) waardeloos ding
Dan zeg je naar mijn mening niet veel goeds over Jooren.
Maar dan moet je terug gaan zodat ze het kunnen verhelpen,en niet naar een ander lopen.
Ook door jouw wordt gezegd wacht het eerst maar af ,met andere woorden het zal wel niet goed zijn,je zegt het niet net als vuuren maar je suggereert wel dat het niet goed is.
Nogmaals ik ben meerder keren bij jooren geweest en altijd naar volle tevredenheid.
Gr René ( De Stoere).


Blij dat we jou hebben, om mijn woorden uit te leggen :!:

Mocht jij je nog eens vervelen, dan mag je m'n rekeningen ook wel betalen :ugeek:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: schroef keuze

Berichtdoor vuuren1 » 17 Jun 2014, 20:00

Ik geloof overigens dat de dure dame de eigenaresse van de de firma is..

Verder mag ik mijn mening en ervaringen toch gewoon geven, daar is het een forum voor.
Ik heb snel geteld zaken gedaan met 8 schroevenleveranciers, wellicht weet ik dan waar ik het over heb??
De betere ervaringen kwamen Van Hartog, Amartech (die laat zijn ruwe schroeven door Hartog klaarmaken) en Vetus.
(Posiedon is de beste omdat er een straalbuis omheen zit maar die mag ik niet tot de normale schroeven rekenen)

Ik let op prestatie, brandstofverbruik een juist berekende schroef en op schroefgeluid omdat de Dutch Tender een minimaal motorgeluid laat horen valt dat al snel op.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: schroef keuze

Berichtdoor Lucter » 17 Jun 2014, 21:29

Ik denk dat een ieder in dit forum een bepaalde leverancier mag aanbevelen, zonder dat dit leidt tot forumleden die perse willen weten "waarom jantje of pietje" niet?
Niet elke leverancier heeft een stem op dit forum, en kan zich verweren.

Bij elke leverancier gaat wel eens wat fout, zo ook bij mij, en is voor mij geen aanleiding om die hier af te breken, ondanks het feit dat ik er nooit meer zal komen.

Dus hier de positieve zaken melden lijkt mij veel beter :!:
Lucter
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 11:39
ligplaats:
info:

Re: schroef keuze

Berichtdoor vuuren1 » 17 Jun 2014, 22:27

Dat is flauwekul omdat een discussieforum niet alleen positieve ervaringen bevat maar zeker ook allerlei meningen en ervaringen.
Het zou wel heel erg selectief worden als we alleen maar positieve verhalen zouden mogen plaatsen.

Als iets niet goed is dan is dat de ervaring van iemand en is bedoeld om andere forumleden daar op te wijzen.
Niks mis mee, vooral als het gemotiveerd wordt en ook nog wordt onderbouwt wordt met ervaringen met andere bedrijven.

Ik ben recent aangeklaagd wegen smaad omdat ik een negatieve ervaring van een leverancier op internet had geplaatst.
Das werd geseponeerd.

Die man was uiteraard boos maar als je rommel levert en geen garantie geeft kan je verwachten dat dat commentaar krijgt.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten