Even een update:
Heb hem op de kant liggen en ben aan bakboord begonnen met een stuk buis er tussen uit te halen waar ik dacht dat hij zou lekken.
Kreeg s'morgens pas te horen toen mijn boot al op de kant stond , dat ik geen haakse slijper mocht gebruiken.
Lekker dan , had ook eerder gemogen.
Ik snel een reciprozaag gekocht op advies van hun , met zaagjes voor staal.
Ging er door heen als boter.
Dat was gelukkig een meevaller .
Bleek de buis daar als nieuw uit te zien wat mijn lasser na inspectie kon beamen.
Dan maar binnen loskoppelen en bakboord afdoppen.
Buiten een stukje slang op de afgezaagde buis geschoven met een afgedopte buis , en een kleiner buisje erop gelast voor de tuinslang erop te klemmen.
Kraan open gedraaid en er lekte totaal niks......?
Toen dit aan stuurboord herhaald , en het spoot op 1 punt als het waterorgel van de efteling naar buiten.
Toen de bovenkant van de buis tussen romp en buis zelf geinspecteerd met hamer , schroevendraaier en schuurpapier.
De buis is voor de rest nog helemaal in orde.
Toen heb ik binnen de doppen weggehaald en de buizen flink doorgespoeld met water.
Deze zijn nu helemaal schoon.
De motor moet ik nog even doorspoelen.
Dan ga ik met een pompje het water uit de buizen zuigen , zodat deze helemaal leeg zijn.
Ik zet een nieuw stukje buis er tussen en dan wordt de boel goed geschuurd verder en in de primer gezet.
Het stuk wat ik aan bakboord weggezaagd heb , laat ik ook weer terug lassen.
Dan testen en nieuwe koelvloeistof erop.
NIeuwe AF erop en varen met die hap.