door Wolf1 » 14 Apr 2014, 13:26
Beste brave mijnheer Rene, je bent er weer een van de velen, lezen slecht en laten gevoel de boventoon voeren !
Er is een verschil tussen maximum toeren belast en onbelast, dat hoort er niet te zijn en hoeft er ook niet te zijn, hangt van de kwaliteit en soort regulateur af. Met die reden wordt er aan een regulateur van een generator veel hogere eisen gesteld als die van een vrachtwagen.
Maar iedere regulateur regelt tenminste, het stationair toeren gebied en het maximum toeren gebied, stationair om te kunnen blijven draaien, maximaal om niet kapot te gaan.(meeste benzine motoren zijn zonder regulateur uitgerust)
Dus in principe kan er niks fout gaan, maar om jou gevoel niet te zwaar op de proef te stellen, had ik dus verteld, de meet proef te doen onbelast op het zelfde toerental als maximum belast.
En daarop had ik je dus de vraag gesteld wat maakt in deze situatie het verschil uit voor je motor, behalve dat de uitlaatgas en daarmee je zuiger temperatuur aanmerkelijk lager blijft, waardoor misschien soms iets blauwe rook ontsaat ! !
Gr. Wolf1