Twee dieseltanks

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Twee dieseltanks

Berichtdoor Mea Vota » 06 Apr 2014, 21:38

Ok. duidelijk.
Dat wordt een bezoekje aan bouwmarkt en vaarhandel.
De tanks hebben geen mangat, dus dat gaat de nodige vraagtekens oproepen.
In ieder geval heeft een monteur er 7 liter water uitgehaald een paar maanden geleden, dus ik verwacht een bende binnenin.
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:

Re: Twee dieseltanks

Berichtdoor vuuren1 » 06 Apr 2014, 22:06

Mea Vota schreef:Ok. duidelijk.
Dat wordt een bezoekje aan bouwmarkt en vaarhandel.
De tanks hebben geen mangat, dus dat gaat de nodige vraagtekens oproepen.
In ieder geval heeft een monteur er 7 liter water uitgehaald een paar maanden geleden, dus ik verwacht een bende binnenin.


Dan toch maar serieus opereren en er een deksel voor maken. Wat is de plaatdikte van de tanks?
Met M4 schroefjes kan je al snel uit de voeten om een deksel goed aan te brengen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Twee dieseltanks

Berichtdoor Mea Vota » 06 Apr 2014, 22:32

Afbeelding

Voor het beeld maar even een foto toegevoegd. :)

Ik heb nog geen idee wat de wanddikte van de tank is.
Zijn dat lastige klussen, een mangat maken?
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:

Re: Twee dieseltanks

Berichtdoor henkvd » 06 Apr 2014, 22:47

Oei, een mangat valt af, zonder vlakke delen wordt dat een moeilijk verhaal. De foto maakt in dit geval een heel verschil in de te geven adviezen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4472
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Twee dieseltanks

Berichtdoor Mea Vota » 06 Apr 2014, 22:57

Dat vreesde ik al, het is niet duidelijk te zien op de foto, maar de bovenkant van de tank ik wel vlak.
Ik zal morgen eens opmeten.
Mocht het zo zijn dat het niet wil, of gen zin heeft, dan maar uitkijken naar twee andere tanks.
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:

Re: Twee dieseltanks

Berichtdoor Wim Niessen » 06 Apr 2014, 23:50

Lijkt op een tank uit een auto. Er uit slopen en een goede tank plaatsen met mangat en waterzak. En de diesel retour onderin of in ieder geval laag.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Twee dieseltanks

Berichtdoor Mea Vota » 07 Apr 2014, 15:55

Das ook nog een optie. Maar dan zou ik het liefst 1 tank willen.
Aangezien ik de boot gestript heb en dus alle kanten op kan: is het een rare gedachte om een nieuwe tank in de achterkajuit te zetten?
Dat betekent dat ik ook meteen het opwarmen van de diesel door de motor kwijt ben.
Is het voor de opvoerpomp een probleem als de diesel door een 5 meter lange buis moet lopen?
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:

Re: Twee dieseltanks

Berichtdoor Klaver vier » 07 Apr 2014, 20:25

Ik denk niet dat het voor de opvoerpomp een probleem is
Waar je volgen mij wel rekening mee moet houden,is het gewicht wat je helemaal naar achter verplaatst.
Aan het model van de boot te zien,vertoef je buiten op het achterdek,dus ook achterop.
Het moet natuurlijk niet zo worden dat als je met een paar man achterop zit de hele boot met zijn kont naar beneden gaat.
Ik heb zelf de ervaring dat ik met een bijbootje er aan hangen,voor behoorlijk ballast moest aanbrengen.
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
 

Re: Twee dieseltanks

Berichtdoor vuuren1 » 07 Apr 2014, 22:09

Hier kan je niks mee, ik zie een blikken tank op de foto.

Deze tank(s) vervangen en voorzien van de juiste middelen.
In kunststof is veel te koop en betaalbaar.
De tanks ergens in het midden plaatsen (niet in de motorkamer) is aan te bevelen.
Zoals René schrijft is achterin niet echt handig i.v.m. trim.

Mits de aanvoerleiding geen grote hoogteverschillen heeft of te dun is kan deze 475 de brandstof wel aanzuigen.

nb:
(niet om de boel af te kraken maar om de realiteit weer te geven).
Ik las dat je de boot gestript had.
Heb je er over nagedacht dat een Beachcraft met een DAF 475 relatief slecht in de markt ligt en investeringen daarin nooit geld op zullen leveren, dit kost alleen veel geld.
Beachcraft heeft de reputatie van een DHZ platenpakket wat door DHZ mensen in elkaar is gelast en een DAF 475 heeft de reputatie van een enorme roker die tevens uit de tijd is geraakt m.b.t. onderdelen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Twee dieseltanks

Berichtdoor Mea Vota » 07 Apr 2014, 23:03

Ja, ben ik me van bewust.
Er zit wat emotionele waarde aan de boot.
De betimmering was zo slecht gedaan, er was een vochtprobleem aan boord.
Men had de gevolgen verdoezeld ipv het probleem aan te pakken.
Ik besloot toch maar achter de betimmering te kijken en kon weinig anders dan breken.
Je kent het wel, je begint links achterin te breken en komt zoveel tegen dat je rechtsvoor eindigt.
Ik heb allang geen roze bril meer op van de boot en weet ik elke euro die ik erin stop er nooit meer uitkrijg.
Toch wil ik de boot tegen wil en dank opknappen.
Heb overigens wel een staaldikte meting laten uitvoeren en het laswerk laten bekijken, dat was ok.
Dus roeien met de riemen die ik heb. :)
En ik stap na weken ontroesten en ellende nog steeds glimlachend uit de boot.
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten