verwarming aansluiten op indenor

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

verwarming aansluiten op indenor

Berichtdoor paure nesci » 07 Mrt 2014, 13:25

Beste forumlezers,
mijn boot beschikt over de bekende rode DTN indenor 4.90.
om het vaarseizoen te verlengen wil ik een kachelunit aansluiten op de motor, hiervoor heb ik al een waterpomp met de extra aansluiting aangeschaft maar waar moet ik de retour op aansluiten voor het beste resultaat ?
wie het weet mag het zeggen ( of schrijven )
bij voorbaat dank , Do
Believe me , my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats......
paure nesci
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 13:57
ligplaats:
info:

Re: verwarming aansluiten op indenor

Berichtdoor vuuren1 » 07 Mrt 2014, 23:25

Kan op de bij deze motor loze / onaangesloten pluggen van de kachelaansluitingen zoals bij de automotor worden gebruikt.
Een extra pomp is niet nodig omdat de verwarming op de bypass van het koelsysteem wordt aangesloten.

nb.
De motor levert in de opwarmingsfase warmte aan je verwarming wat de opwarmingsfase verlengt en motor slijtage zal toenemen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verwarming aansluiten op indenor

Berichtdoor paure nesci » 08 Mrt 2014, 00:26

Nou, dat met die extra slijtage, dat zal wel loslopen en nemen we graag voor lief, in een auto moet de kachel na een koude start ook meteen aan de bak om de voorruit te ontdooien.....maar wat betreft die aansluitingen, die zijn er dus niet want daar zit het spuitstuk met koelwaterreservoir....(ik heb een automotor vergeleken en daar zit die aansluiting er wel) iemand ervaring met de door DTN gemariniseerde motor om daar een boiler of kachel op aan te suiten ?
Believe me , my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats......
paure nesci
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 13:57
ligplaats:
info:

Re: verwarming aansluiten op indenor

Berichtdoor paure nesci » 08 Mrt 2014, 00:54

P.S. om ff op van Vuuren terug te komen, ik heb niet een extra, maar een andere waterpomp aangeschaft, op de nieuwe heb ik dus tussen de twee dikke aansluitingen nog een dunne aansluiting (die ik dus op de DTN niet heb zitten) en andere loze of afgedopte aansluitingen zijn er niet.
wel is er de aftapplug, maar daar is de diameter wat gering om daar een gat in te boren en daar een slangtule aan te maken......
Believe me , my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats......
paure nesci
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 13:57
ligplaats:
info:

Re: verwarming aansluiten op indenor

Berichtdoor pleysant » 08 Mrt 2014, 21:19

kan je niet wat foto's plaatsen?

Vrg.Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: verwarming aansluiten op indenor

Berichtdoor paure nesci » 08 Mrt 2014, 22:11

Foto's plaatsen op dit forum is lastig , ik zal proberen of mijn handige zoon me daarbij wil helpen......(ik ben handiger met draaibank en lasapparaat)
Believe me , my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats......
paure nesci
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 13:57
ligplaats:
info:

Re: verwarming aansluiten op indenor

Berichtdoor Blacktoppie » 08 Mrt 2014, 22:24

klink even op onderstaande link, daar staat hoe je foto's kan plaatsen..

http://www.watersportforum.eu/viewtopic.php?f=35&t=1112
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1176
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: verwarming aansluiten op indenor

Berichtdoor vuuren1 » 09 Mrt 2014, 00:51

Mulder Motoren kan je alles vertellen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verwarming aansluiten op indenor

Berichtdoor paure nesci » 13 Mrt 2014, 16:48

Ik heb Mulder een mailtje gestuurd met foto's van de situatie, ben benieuwd naar het antwoord .
als dit bruikbaar is zal ik het hier vermelden voor diegene die het vaarseizoen ook willen verlengen !
Believe me , my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats......
paure nesci
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 13:57
ligplaats:
info:

Re: verwarming aansluiten op indenor

Berichtdoor Klaver vier » 13 Mrt 2014, 17:09

Paure nesci.Als je op het forum Scheepspraet kijkt onder onderwerp vetkuil en dan peugeot indenor ,staan er foto's van een indenor waar je volgens mij de aansluitingen op kan zien zitten.Ik hoop dat je er wat aan hebt.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten