GTL diesel een uitkomst?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor aquanaut » 13 Mei 2016, 12:53

varg schreef:Makma Caribbean 31 met een 6LPA-STP2?
Afbeelding

Is zelfs maar 9,3 M met 315 PK


die zal wel een iets ander onderwaterschip hebben dan het lieve fotootje voorspiegelt![/quote]

We hebben er in die tijd ook nog eens één van 2 6LPA-STP2 's voorzien, zal eens gaan zoeken of ik de foto's van de installatie nog kan vinden.
Motor(en) worden er gelukkig al ingezet voordat het dek erop gaat...

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor varg » 13 Mei 2016, 21:08

Doe maar voorzichtig, als iemand tegen dat morse-handeltje aan stoot ligt de halve bemanning overboord!
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor vuuren1 » 13 Mei 2016, 23:29

@Jan Huibers,

Ik moet het nog zien maar sta voor alles open, ook voor wonderen.
Het belangrijkste verhaal in de grote DAF topics is dat het roken een chronisch probleem is.

Om een onderbelaste DAF 575 rookvrij te krijgen mag bij de weinige wereldwonderen horen.

Ik heb het verhaal inmiddels al deels uitgezet en wacht de ervaringen geduldig af.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor sogna mi » 14 Mei 2016, 10:40

Wij gebruiken GTL sinds een jaar of 2 op t werk in zwaarbelaste uitrukvoertuigen. koud waarna 100% belast de weg op.
Resultaten zijn opmerkelijk qua roken en roeten. Ik kan zeggen dat dat nihil is geworden.

Ik gebruik het op de boot sinds vorig jaar ook, hoewel de Nanni 5.250 zowieso al vrijwel niet rookte is dat nu helemaal weg.
Er word over vermogensverlies gesproken maar ik heb daar persoonlijk niets van gemerkt, zowel de voertuigen als de boot zijn zowieso overgemotoriseerd
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor stentor950 » 14 Mei 2016, 11:35

@Sogna mi,

Ik heb niet kunnen vinden dat GTL diesel ook als particulier verkrijgbaar is. Ik neem dus aan dat je dit bij je baas inkoopt.

Mocht het wel voor particulieren verkrijgbaar zijn, wie weet dan de adressen?
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Marcel010 » 14 Mei 2016, 13:07

@ Stentor
Firezone stations verkopen het, zie hier: http://sallandolie.nl/uploads/images/do ... 202014.pdf
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Jan Huibers » 14 Mei 2016, 18:27

sogna mi schreef:Wij gebruiken GTL sinds een jaar of 2 op t werk in zwaarbelaste uitrukvoertuigen. koud waarna 100% belast de weg op.
Resultaten zijn opmerkelijk qua roken en roeten. Ik kan zeggen dat dat nihil is geworden.

Ik gebruik het op de boot sinds vorig jaar ook, hoewel de Nanni 5.250 zowieso al vrijwel niet rookte is dat nu helemaal weg.
Er word over vermogensverlies gesproken maar ik heb daar persoonlijk niets van gemerkt, zowel de voertuigen als de boot zijn zowieso overgemotoriseerd


Over vermogensverlies weet ik intussen ook wat.
Mijn tuner voor de auto JD-Engineering heeft ook een vermogentestbank, daar hebben ze testen gedaan met dieselsoorten en ook met GTL.
Een VW TDI met 210pk op BP Ultimate diesel had 204pk met Shell Vpower diesel en 199pk op GTL
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Thiemen » 14 Mei 2016, 19:54

Jan Huibers schreef:Over vermogensverlies weet ik intussen ook wat.
Mijn tuner voor de auto JD-Engineering heeft ook een vermogentestbank, daar hebben ze testen gedaan met dieselsoorten en ook met GTL.
Een VW TDI met 210pk op BP Ultimate diesel had 204pk met Shell Vpower diesel en 199pk op GTL


Jan, zou je niet ook een vergelijk moeten hebben tussen "reguliere" diesel en GTL?
Gebruikers-avatar
Thiemen
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 Mei 2015, 19:22
ligplaats: Utrecht
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Jan Huibers » 14 Mei 2016, 21:09

Thiemen schreef:Jan, zou je niet ook een vergelijk moeten hebben tussen "reguliere" diesel en GTL?


Zou mooi geweest zijn inderdaad maar dat hebben ze niet gedaan, ze testen ieder jaar net voor het raceseizoen welke diesel het meeste oplevert aan pk's. Dat kan weleens verschillen per jaar. En dan proberen ze de reguliere diesel niet eens. GTL hebben ze meegenomen omdat ze daar niets wisten.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor vuuren1 » 14 Mei 2016, 23:32

Dat zijn echte cijfers, Jan.
Nu nog een vergelijkende roetmeting en we weten weer iets meer.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten