GTL diesel een uitkomst?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Jan Huibers » 15 Mei 2016, 10:48

vuuren1 schreef:Dat zijn echte cijfers, Jan.
Nu nog een vergelijkende roetmeting en we weten weer iets meer.


Dat heeft TNO dan weer uitgebreid gedaan zoals te vinden is op internet.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Noordvaarder » 15 Mei 2016, 12:11

Jan Huibers schreef:Mijn tuner voor de auto JD-Engineering heeft ook een vermogentestbank, daar hebben ze testen gedaan met dieselsoorten en ook met GTL.
Een VW TDI met 210pk op BP Ultimate diesel had 204pk met Shell Vpower diesel en 199pk op GTL

Sjoemelsoftware mislukt? :D :D
In ieder geval een stukje verlies van de opgegeven pekaas.
En paar pony's zullen wel op de stal hebben gestaan. :mrgreen:
Thiemen schreef:
Jan, zou je niet ook een vergelijk moeten hebben tussen "reguliere" diesel en GTL?

Zoals ik het lees,hebben ze testen gedaan met dieselsoorten(meervoud)
Jan Huibers schreef:
Zou mooi geweest zijn inderdaad maar dat hebben ze niet gedaan, ze testen ieder jaar net voor het raceseizoen welke diesel het meeste oplevert aan pk's. Dat kan weleens verschillen per jaar. En dan proberen ze de reguliere diesel niet eens. GTL hebben ze meegenomen omdat ze daar niets wisten.

Ach :o , Toch weer niet,want de "gewone diesel" hoort er niet bij.
Want stel je voor,dat daar een betere uitslag uit kwam,dat zou betekenen dat je bij de zogenaamde vie powers en ulimates dik bij de poot zou worden genomen.
Dergelijke tests zijn niet erkend,dus ook niet representatief voor de sector.

En een toevoeging bij de APK levert het niet.Heeft niks wettelijks in zich.Eerder een speeltje van de tuningbedrijven.
En het feit dat GTL schoner is dan diesel,is een logisch verhaal.
De naam zegt het al.Gas to liquid,van Gas Naar Vloeibaar.De naam GTL staat beter dan GNV.
Gas is altijd al schoner geweest,dan een koolwaterstof produkt.
Diesel komt uit aardolie en diesel zit nou niet bepaald bovenin de kraaktoren.

Het verbaast me hier,dat GTL nu via dit medium moet worden aangeprezen,terwijl het verkrijgbaar is(reguliere pomp) op een dramatisch minimaal aantal punten.En al helemaal aan het water.

En als iedereen morgen op GTL zou overstappen,zou er binnen een week een leveringsprobleem ontstaan,want de fabrikanten kunnen dat nooit bijhouden.Dus het zal voorlopig wel een nicheprodukt blijven waar een ander prijskaartje aan hangt.
Noordvaarder
 

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor varg » 15 Mei 2016, 14:30

Kodok schreef:Het verbaast me hier,dat GTL nu via dit medium moet worden aangeprezen,terwijl het verkrijgbaar is(reguliere pomp) op een dramatisch minimaal aantal punten.En al helemaal aan het water.



Daar in het Noorden valt het nogal mee!
http://gtl.nu/nieuws/5/gtl+in+de+watersport
gr.
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor vuuren1 » 15 Mei 2016, 22:19

Even wat afdwalen:

Gas is schoon maar de overheid kijkt niet naar 'schoon'.
Roetmetingen voor diesels zoals garages dat (moeten) doen zijn waardeloos omdat het onbelast wordt gemeten.

Milieu technisch gezien kan ik niet verklaren waarom mijn MB 190E auto niet op LPG mag rijden voor het overgangstarief.
Op LPG betaal ik 1200 euro per jaar en op benzine 100 euro...

Dus heb ik de LPG installatie uitgebouwd en mag ik nu weer tot 4,5% Co uitstoten op benzine!
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Marcel010 » 16 Mei 2016, 13:26

Belachelijk Hans, kromme regels.
Hier in de stad hebben ze nu een milieuzone.
Dan mag je met en benzineauto van voor 1992 en/of een dieselauto voor 2001 de stad niet meer in.
Ik woon in het centrum en daar is de zone dus ook.

Ik reed voorheen een BMW 750 12 cilinder uit 1995, kon ik gewoon de stad mee in.
Maar een Corsa 1.0 uit 1991 kon dat dus niet.

Verder rijd ik zakelijk een Opel Movano 2.8 diesel uit 2001, is natuurlijk niet best voor de stad maar dat mag gewoon.

Ze moeten kijken naar uitstoot en niet naar bouwjaar, in Duitsland hebben ze dat al jaren goed begrepen!

En om even ontopic te blijven, ik kan hier GTL diesel in de buurt krijgen en ga hier straks mee testen als de motor gereed is.
Verstook per jaar max 100 liter dus de meerprijs is verwaarloosbaar.
Wij hebben een OK, als de wind achterop staat dan krijg je nog wel eens wat dieseldampen, zou mooi zijn als dat hiermee minder is.
Ben erg benieuwd.
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Noordvaarder » 16 Mei 2016, 15:25

varg schreef:
Daar in het Noorden valt het nogal mee!

Ik weet niet wat jij onder "in het Noorden" verstaat?
Maar ik kan nou niet bepaald zeggen,dat Harns(Harlingen) ,Makkum ,Stavorenen 2 x Workum nu echt het Noorden zijn.
Eerst 3 zijn kustplaatsen,Waddenzee en IJsselmeer,en Workum ligt ook aan een open eind van het IJsselmeer.
1 tappunt aan de zee zijde,en 1 tappunt landzijde.
Blijven over 2 redelijk bij elkaar in de buurt, Langweer en Heerenveen.
Sneek valt af,is niet voor de particulier.
En dan nog 1 aan de Lauwerszee zijde van de sluis bij DNZ,het Lunegat.
De volgende kaart is beter,kun je gelijk zien waar je particulier kunt tanken,en waar niet.
http://gtl.nu/locaties
Door de anderen eruit te halen wordt de beschikbaarheid alleen maar dramatischer.
Noordvaarder
 

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Mopolcamper » 16 Mei 2016, 15:45

Tja, genoemde plaatsen zijn in Friesland en Kodok woont natuurlijk in Oost-Friesland!
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Noordvaarder » 16 Mei 2016, 17:02

Mopolcamper schreef:Tja, genoemde plaatsen zijn in Friesland en Kodok woont natuurlijk in Oost-Friesland!

Nee genoemde plaatsen zijn NIET in Friesland,maar praktisch allemaal aan de kust van het Iselmar.
Friesland is meer dan alleen Workum ,Stavoren , Lemmer, Snits en Harns.
En nee,ik woon niet in Oost-Friesland,want doar mui je platt snackn. :lol:
Noordvaarder
 

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Marcel010 » 16 Mei 2016, 17:37

En nu in ABN? :roll:
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: GTL diesel een uitkomst?

Berichtdoor Marie Christina » 16 Mei 2016, 18:19

Snackn doe je bij de patatboer, kodok.
Snak'n kan je overal.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten