Schroefas koker buiten afdichting

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Schroefas koker buiten afdichting

Berichtdoor varg » 01 Feb 2014, 11:03

Mijn mening:
Situatie weer terugplaatsen zoals aangetroffen. Ringen vernieuwen van delrin of nylon. Het materiaal waaruit huishoudelijke snijplankjes zijn gemaakt zal ook voldoen. Let op een voldoende ruime passing (>3%)
Hier nog een stukje over de zandring:Afbeelding
Ik heb een aantal jaren een russische werkboot gehad met een dergelijk buitenlager, dan uitgevoerd met een bronzen ring.
Behalve het heet-stoken is er zo te zien weinig misgegaan in de oude situatie, vandaar terugplaatsen.
groet
Arnold
bedankt voor de heldere foto's
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Schroefas koker buiten afdichting

Berichtdoor PGDO » 02 Feb 2014, 15:26

Wolf1 schreef:Wat voor een schip is het ?
Is het een schroefasconstructie met losse binnenkoker ?
Is het een stalen schip ?
Gr. Wolf1


Het schip is staal uit 1954, zijn er twee van gebouwd voor zover ik weet, schroefas koker is brons, ik zie geen losse binnenkoker.
De huiddoorvoer en balk daaronder is afgesloten met cement, aan het uiteinde zit de schroefas bevestigd aan de romp met uithouders zoals te zien op de foto's. Aan de voorzijde binnen met een normaal gland.

Groet,
Peter
PGDO
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 28 Jan 2014, 23:14
ligplaats: Briltil
info:

Re: Schroefas koker buiten afdichting

Berichtdoor PGDO » 02 Feb 2014, 15:50

varg schreef:Mijn mening:
Situatie weer terugplaatsen zoals aangetroffen. Ringen vernieuwen van delrin of nylon. Het materiaal waaruit huishoudelijke snijplankjes zijn gemaakt zal ook voldoen. Let op een voldoende ruime passing (>3%)

groet
Arnold
bedankt voor de heldere foto's


Arnold bedankt voor het stukje over de zandring, lijkt mij de beste verklaring. Denk dat ik een Nylon ring met voldoende ruime passing ga fresen of draaien dan zit alles weer zoals het al 60 jaar goed gewerkt heeft (mijn moeder heeft de boot laten bouwen in 54).

Groet,
Peter
PGDO
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 28 Jan 2014, 23:14
ligplaats: Briltil
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten